שירלי מרדר שבה לביתה

(2)
לדרג

מרדר, שסיפורה האישי זכה לתהודה רבה, השתחררה מביה"ח לאחר שהתגברה על מחלת הכבד. מרדר: "תודה לצוות ביה"ח ולאלוהים שנתן לי עוד הזדמנות לחיות"

מאת: מערכת zap doctors

שירלי מרדר השתחררה היום (ג') מבית החולים בילינסון בתום כשבועיים וחצי של אשפוז. כזכור, מרדר אושפזה במצב קשה מאוד לאחר שתפקוד הכבד שלה נפגע עקב נטילת כדורי נורופן לשיכוך כאבי שיניים.

מדינה שלמה עקבה אחרי ההתפתחות במצבה הרפואי של הצעירה בת ה-27, אשר השתחררה מבית החולים במצב כללי משביע רצון כאשר הכבד החל בתהליך החלמה.

עם שחרורה אמרה לעיתונאים שהמתינו לה: "אני מאוד מתרגשת ורוצה להגיד תודה לכולם, לכל הציבור שתמך, דאג והתפלל לשלומי. תודה לכלי התקשורת שפרסמו את הסיפור האישי שלי ובעקבות זאת כל כך הרבה אנשים פנו ורצו לעזור. תודה לצוות הרפואי בבילינסון שעשו עבודה מדהימה וטיפלו בי. זה לא נתפס, אני עדיין לא מעכלת את מה שקרה לי. יש לי הרבה ימים מחוקים ואני יודעת מה קרה בהם רק ממה שסיפרו לי. תודה לפרופ' בן ארי , פרופ' תדמור ופרופ' זינגר ותודה לאלוהים שנתן לי עוד הזדמנות לחיות".

פרופ' זיו בן ארי, מומחית למחלות כבד בבילינסון, אשר טיפלה במרדר, אמרה במעמד החגיגי: "אני שמחה שהגענו לרגע בו שירלי משתחררת מבית החולים, זאת לאחר טיפול אינטנסיבי של מחלקות רבות בבית החולים. כולנו הצלחנו יחד לטפל בה ולהביא אותה למצב היום".

פרופ' בן ארי סיפרה על ההחלטות הקשות שקיבל הצוות המטפל, החלטות אשר הדירו שינה מעיניה: "לשירלי יש עוד דרך ארוכה והיא בתחילת הדרך. אולם היא במסלול הנכון. אני מקווה שבעוד חודשיים-שלושה היא תחזור למה שהיתה".

פרופ' בן ארי מפוגגת את החששות בציבור לגבי נטילת משככי כאבים באומרה כי "זהו המקרה החמישי בעולם של פגיעה כה קשה בכבד, על רקע של נטילת נורופן. ולכן לא צריכה להיות פאניקה בציבור להפסיק להשתמש בנורופן ואקמול, כל עוד התרופות נלקחות בקריטריונים הנכונים ובמינונים שרופאים ממליצים".

פרופ' פייר זינגר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ כללי בבילינסון, הוסיף: "אנחנו מדברים על סיפור דרמטי שכל המדינה היתה שותפה לו. מזל שבבית החולים בילינסון היו הכלים, והמיומנות להתמודד עם זה. הבעיה שלא תמיד יש כבד זמין להשתלה במצבים הללו. היתה התבלטות גם כששירלי היתה במטוס האם להטיס אותה ולקבל כבד שלא ממש מתאים לה או להשאיר אותה בישראל. לבסוף ההחלטה להשאירה בישראל הסתברה כנכונה".

אבא של מרדר סיכם את מפגש העיתונאים: "אני רוצה לסיים את הקטע הכואב הזה שעברנו במשפחה. שירלי יוצאת בקומה זקופה. היא עדיין לא בריאה, אבל היא תחזור לעצמה. אני רוצה להגיד תודה לבית החולים ולכל הציבור שתמך. באנו לכאן כואבים, ואנחנו יוצאים מכאן שמחים".

בסיום מסיבת העיתונאים חתמה מרדר על כרטיס אדי במטרה להעלות את המודעות לחשיבות תרומת האיברים.

קרדיט תמונות: דוברות ביה"ח בילינסון. מימין: פרופ' זיו בן ארי ושירלי מרדר.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות כבד - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום