האם צריכת סויה טובה לסוכרתיים?

(0)
לדרג

סקירה: סויה אינה מפחיתה משמעותית ערכי סוכר גבוהים בדם. אך חלק מהמחקרים הראו כי צריכה גדולה של מזונות מבוססי סויה שיפרו במקצת את ערכי הסוכר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מסקירה חדשה, אשר פורסמה בגיליון מרץ של ירחון American Journal of Clinical Nutrition, עולה כי ייתכן שמוצרי מזון ותוספים המכילים סויה אינם מסייעים משמעותית לשליטה בערכי סוכר גבוהים בדם.

החוקרים מציינים כי מחקרים מסוימים מצאו קשר בין סויה לאיזון טוב יותר של רמות הסוכר בדם. עם זאת, במחקר הנוכחי, במהלכו נסקרו כ-24 מחקרים, נמצא כי הגברת צריכת הסויה לא הביאה לשיפור בערכי הסוכר בדם.

מאידך, החוקרים מצביעים על תועלת מצריכת מזונות המבוססים על סויה דוגמת טופו, בניגוד לתוספי סויה. חלק מהמחקרים שנבדקו בחנו את ההשפעה של צריכת מזונות מבוססי סויה, ובהם נמצא כי אנשים שצרכו כמות רבה יותר של מזונות אלה הראו שיפור קטן בערכי הסוכר בדם, בהשוואה לאלה שלא צרכו מזונות רבים המבוססים על סויה.

אף על פי כן, החוקרים מדגישים כי מוקדם לקבוע שצריכת טופו עשויה לסייע לאיזון רמות הסוכר בדם בקרב אנשים עם סוכרת או מצב טרום-סוכרתי. הם מסבירים כי למחקרים אשר בחנו את ההשפעה של מוצרי מזון המבוססים על סויה היו מגבלות מבניות, וכי קשה להבחין בין ההשפעות האפשריות של סויה ואלה של מוצרי מזון אחרים בתזונתם של הנבדקים.

כאשר בחנו את צריכת הסויה בלבד, ללא תלות במקורה (מוצרי מזון או תוספים), לא נמצאה השפעה על ערכי הסוכר הממוצעים בדמם של הנבדקים, או על רמות האינסולין שלהם. עם זאת, בחלק המחקרים בהם נבדקו מוצרי מזון המבוססים על סויה, השינוי התזונתי הוריד במעט את ערכי הסוכר הממוצעים בדם לאחר תקופת צום.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום