צריכת סיבים תזונתיים מונעת תמותה

(0)
לדרג

ממצא: צריכת סיבים תזונתיים מפחיתה בכ-50% את הסיכון לתמותה ממחלות לב וכלי דם. הסיבה: הסיבים התזונתיים עוזרים לתהליכים נוגדי הדלקת בגוף

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש, אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת Archives of Internal Medicine, עולה כי צריכת סיבים תזונתיים מורידה את הסיכון לתמותה כוללת, כמו גם את הסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, מחלות זיהומיות ומחלות ריאה.

במחקר הנוכחי בדקו החוקרים את הקשר בין צריכת סיבים תזונתיים לבין תמותה כוללת, וכן תמותה מסיבות שונות, לפי נתונים מהמחקר הפרוספקטיבי NIH-AARP Diet and Health Study. בתחילת המחקר מילאו המשתתפים שאלון אודות הרגלי התזונה שלהם. סיבות המוות הוגדרו לפי מאגר הנתונים הלאומי.

במהלך תקופת מעקב של 9 שנים נפטרו מעט למעלה מ-20,000 גברים ו-11,000 נשים.

החוקרים מדווחים על קשר בין צריכת סיבים תזונתיים לבין סיכון נמוך יותר לתמותה בגברים ובנשים. צריכת סיבים תזונתיים לוותה בסיכון נמוך יותר לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, מחלות זיהומיות ומחלות ריאה בשיעור של 24-56% בגברים ו-34-59% בנשים.

בגברים בלבד, תועד קשר שלילי בין צריכת סיבים תזונתיים לבין תמותה עקב מחלות ממאירות.

החוקרים מדווחים על קשר שלילי בין צריכת סיבים תזונתיים ממקור של דגנים בלבד, אך לא ממקורות אחרים, לבין שיעורי התמותה הכוללים הן בגברים והן בנשים.

החוקרים מסכמים כי צריכת סיבים תזונתיים עשויה להפחית את הסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, מחלות זיהומיות ומחלות ריאה. הם הופתעו לגלות ירידה בתמותה מזיהומים ומחלות ריאה באנשים שצורכים כמות גבוהה יותר של סיבים תזונתיים. ההשערה היא כי הסיבים התזונתיים עשויים לעזור לתהליכים נוגדי דלקת בגוף, אך דרושים מחקרים נוספים על מנת לתמוך בהשערה זו.

בואו לדבר על זה בפורום סיבים תזונתיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום