הלב לא בקצב? תעשו יוגה

(0)
לדרג

ממצא: יוגה מסייעת בבקרת קצב הלב. מתברר כי ניתן להפחית עד 50% מאירועי פרפור פרוזדורים באמצעות שלושה אימוני יוגה מדי שבוע

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש, שהוצג בכנס מטעם ה-American College of Cardiology, עולה כי תרגילי יוגה במשך 45 דקות, בתדירות של שלוש פעמים בשבוע, מביאים לירידה של כ-50% בתדירות אירועי פרפור פרוזדורים (הפרעות קצב הלב).

החוקרים החלו במחקר בעקבות מקרה של חולה שדיווח על שיפור משמעותי במצבו לאחר שהחל בתרגילי יוגה. במסגרת המחקר, כ-50 חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי לקחו חלק בשני שלבי מחקר: בשלב הראשון, המשתתפים המשיכו בפעילות הגופנית הקבועה שלהם; בהמשך, בשלב השני, הם לקחו חלק בתכנית יוגה מבוקרת שכללה תרגילי נשימה, תנוחות יוגה, מדיטציה ורלקסציה. בנוסף, הומלץ להם לערוך את התרגילים בביתם על בסיס יומי. כל המשתתפים לא לקחו חלק בעבר בתרגילי יוגה, והתכנית הותאמה במטרה לאפשר למתחילים להתקדם בבטחה מתנועות בסיסיות לתרגילים מתקדמים יותר במהלך תקופת המחקר.

מממצאי המחקר עולה כי מספר אירועי פרפור הפרוזדורים היה נמוך משמעותית במהלך השלב השני של המחקר, עם ירידה של כמעט 50% במספר האירועים. יתרה מזאת, למעלה מ-20% מהחולים לא סבלו כלל מאירועי פרפור פרוזדורים במהלך השלב השני של המחקר.

החוקרים מוסיפים כי חל שיפור דרסטי באיכות החיים של החולים, עם ירידה משמעותית במדדי חרדה ודיכאון. לדבריהם, נראה כי יוגה מסייעת בבקרת קצב הלב ומשפרת את איכות החיים של החולים. כל התערבות המסייעת בהפחתת או בקרת הפרעת הקצב עשויה להשפיע משמעותית על בריאות הציבור.

לאור ממצאים אלה, החוקרים ממליצים על תרגילי יוגה במקביל לטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - ילדים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום