כינין - יעיל להתכווצות שרירים

(31)
לדרג

טיפול בכינין ניתן בעבר למלריה וכיום משמש בעיקר להתכווצות שרירים. מחקר: הטיפול בכינין הפחית ברבע את מספר אירועי התכווצות השרירים, לעומת טיפול בפלצבו

מאת: מערכת zap doctors

רופאים רבים נתקלים במטופלים הסובלים מהתכווצויות שרירים המופיעות בעיקר בלילה. המדובר בתלונה שכיחה מצד מטופלים הנוטלים סטטינים.

מטרת סקירת הספרות והמטה-אנליזה שפורסמה בחודש דצמבר 2010 ב'קוקריין' היתה לבחון את יעילות ובטיחות הטיפול בכינין (תרופה מופקת מקליפת עץ כינין שבעבר שימשה לטיפול במלריה) להתכווצויות שרירים.

בסקירת הספרות נעשה שימוש בכל מאגרי המידע המרכזיים. במטה-אנליזה נכללו מחקרים איכותיים בלבד.

תוצאות

בסקירת הספרות נמצאו 23 מחקרים שהקיפו 1,586 מטופלים. במחקרים אלו השוותה יעילות הטיפול בכינין לפלצבו.

המינון השכיח ביותר של טיפול בכינין היה 300 מ"ג ליום.

הטיפול בכינין נמצא יעיל בהשוואה לפלצבו, הן בהפחתת מספר אירועי התכווצויות השרירים, והן בהפחתת עוצמת הכאב: מספר אירועי ההתכווצויות פחת ב-28%, חומרת ההתכווצויות קטנה ב-10%, מספר הימים בהם אירועי התכווצויות קטן ב-20%. לא נצפתה השפעה על משך התכווצות השרירים.

תופעת הלוואי העיקרית של הטיפול בכינין היתה תלונות על מערכת העיכול. במחקרים שנסקרו לא נמצאו תופעות לוואי משמעותיות ו/או מסכנות בטיפול בכינין בהשוואה לפלצבו.

מסקנות המאמר

קיימות ראיות לכך שטיפול בכינין במינון של 200-500 מ"ג ליום מקל באופן משמעותי על התכווצויות שרירים. לטיפול לא נמצאו תופעות לוואי משמעותיות.

נדרשים מחקרים נוספים על-מנת לקבוע את המינון האופטימלי.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום