טיפולי התחדשות: הכן פניך לפסח

(0)
לדרג

רוצים לרענן את מראכם לקראת בוא האביב? כך תעשו את זה בקלות ובמהירות, ותגיעו קורנים לשולחן הסדר. הטיפולים האסתטיים המומלצים לחידוש הפנים בתקופת האביב

מאת: ד"ר דין עד אל

תקופת האביב היא הנעימה ביותר לעבור בה את טיפולי האסתטיקה לקראת הקיץ. כבר לא קר מאוד, ומאידך עדיין לא חם ולא מזיעים - מה שעלול להציק בעת ההחלמה מפרוצדורות טיפוליות שונות.

האביב הוא גם תקופת ההתחדשות והשינויים - ממש כמו שמרעננים את הבית, אפשר לחשוב כיום גם על רענון הגוף. במהלך החופש הארוך והנוח ניתן להתפנות לטיפולים בנחת ולא על חשבון ימי עבודה, להחלים בבית כמה ימים ולשוב לתפקוד תקין לאחר מכן.

ישנם שפע של טיפולים אסתטיים מגוונים להצערת עור הפנים, טשטוש והעלמת קמטים, ורענון הגוף - שאינם מצריכים החלמה ארוכה ומשיגים תוצאות בזמן קצר.

טיפולי פנים
טיפולי פנים

סמל בריאות ויופי

עור פנים חלק וצעיר הוא כרטיס הביקור של נשים וגברים וסמל לבריאות וליופי. בחלוף השנים, נראים על העור נזקי השמש וסימני ההתבגרות - כתמים, קמטוטים וקמטי הבעה, העדים לשינויים נפשיים ופיזיים. זה הזמן לעצור את המשך הקימוט, לרענן את המראה ולהשיב לעור את זוהרו.

קמטי הפנים הקיימים נחלקים לקמטים פעילים ולקמטים יציבים. הקמטים הפעילים - אלו קמטי ההבעה הנוצרים כתוצאה מפעילות שרירי הפנים, אותם ניתן למצוא בעיקר בחלק העליון של הפנים, מעל האף. הקמטים היציבים נוצרים עקב נפילת הפנים ואותם ניתן לאתר באזורי האף, השפתיים והסנטר.

הטיפולים המתאימים להצערת העור ולרענון המראה בכללית אסתטיקה נעשים על ידי רופא, לאחר אבחון מצב העור והתאמת הטיפול באופן אישי למטופל.

טיפולים מתאימים:

א. מילוי קמטי הבעה באזור המצח והעיניים:

הזרקות בוטוקס ודיספורט: הבוטוקס הוא רעלן מסוג בוטולינום. החומר מוזרק בכמויות זעירות אל סיבי השריר היוצרים את קמטי ההבעה ומחליש את פעילותם. המדובר על קמטי ההבעה באזור שבין הגבות, באזור המצח ובצדי העיניים. הזרקת החומר יוצרת מראה חלק ואינה מאפשרת את המשך הקימוט. בחלק מהמקרים נוצרת עלייה של הגבות המקנה אפקט מתיחה ומראה פתוח ועגול באזור העיניים. הטיפול מבוצע על ידי רופא פלסטיקאי, אורך זמן קצר מאוד ואינו מצריך ניתוח או זמן החלמה. התוצאות נשמרות לתקופה של שלושה עד שישה חודשים.

ב. מילוי הקמטים היציבים באזור האף והפה:

חומצה היאלורונית: לטיפול בקמטים יציבים באזורי ההבעה הקיימים משני צדי האף והפה ומילוי השפתיים, משתמשים בחומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית. מילוי הקמטים נעשה על ידי רופא פלסטיקאי באמצעות אלחוש מקומי והתוצאות ניכרות לעין באופן מיידי ומקנות לפנים מראה צעיר ומלא יותר. חומרי המילוי מוחדרים לשכבה התת-עורית על ידי הזרקה. החומרים בהם משתמשים הם ג'ובידרם או רסטילן פרלן - כולם תכשירים המבוססים על חומצה היאלורונית, חומר טבעי הקיים בגוף ברקמת החיבור בסחוס ובעור הנחשב יעיל ובטוח, אינו גורם לרגישות יתר ועל כן אינו מצריך בדיקת אלרגיה לפני הטיפול.

חומרים חדשים: לאחרונה נעשה שימוש בסטילאז' - סוג של חומצה היאלורונית הניתנת לשימוש בדרגות סמיכות שונות. דבר זה מקנה יתרון לרופא המטפל היכול להתאים את מידת סמיכות החומר הרצויה לעור פנים דק או עבה או לאזורים המצריכים סמיכות משתנה.

לא רק להחליק, גם למלא: כיום כבר ידוע שאין די בהחלקת קמטים וקמטוטים אלא יש צורך במקרים רבים גם במילוי נפח. עם השנים הנפח הממלא את הפנים יורד בעקבות התרופפות הגידים, וההתבגרות מתהדרת דווקא במראה שקוע שאינו מחמיא ללחיים, לסנטר הנפול ולאזור שסביב העיניים. מילוי נפחים באמצעות הזרקת חומרי מילוי מחזיר לפנים את המראה המלא, הקורן והצעיר.

סטילאז' ורסטילן הם חומרי מילוי מצוינים למטרה זו - הרופא מתמרן את ההזרקות והסמיכות המשתנה ומעצב את הפנים. בכך, מחזיר הרופא את המראה היפה לעיניים, מרים את הלחיים ומחליק את האזור שמשני צדי הפה והאף.

הזרקות שומן: באחרונה נעשה שימוש בשומן מגוף המטופל. בטכניקה זו נלקח שומן מאזור הבטן ומוזרק כחומר מילוי לפנים. היתרון נמצא בכמות שאפשרית לשימוש ובעובדה שמדובר בחומר מוכר לגוף ועל כן פחות נוטה לזיהומים. מאידך, טכניקה זו מצריכה שימוש בחדר ניתוח ובהרדמה מלאה.

טכניקה חדשה להרמת הפנים: בתחום ניתוחי הפנים מתבססת כיום שיטה חדשה לגמרי, בה מורם עור הפנים ומוחדרת רשת עדינה באמצעותה ניתן לבצע הרמת פנים קלה, המאפשרת החלמה מהירה ומקנה מראה טבעי.

ג. טיפול לרענון העור באמצעות פילינג שטחי:

האביב הוא זמן נוח מאוד לפילינג שטחי - אותה פעולה עדינה הנעשית באמצעות חומר כימי, המקלפת באופן שטחי את השכבה העליונה של העור, דבר המביא לחידוש השכבות העליונות בעור ומאפשר לשכבות התחתונות להתחדש ולרענן את המראה. בקרב רבים, הקילוף השטחי משפר את מראה העור וצבעו, והופך אותו מצהוב וחסר ברק לוורוד רענן וחלק יותר. בנוסף משיג הקילוף הפחתה מסוימת בקמטים העדינים, כמעט ללא תופעות לוואי.

מאחר שפילינג שטחי גורם רק לאודם קל של העור למשך יומיים-שלושה, ניתן לבצע אותו כטיפול סופשבוע. הטיפול מבוצע על ידי רופא במרפאה ונמשך כ-20 דקות. תוצאות טובות מושגות גם בנשים עם עור כהה יחסית. למעשה, הפילינג השטחי יכול להתבצע בכל עונות השנה, אם נמנעים מחשיפה לשמש. למרות פשטות הביצוע של הטיפול, חשובים במיוחד האבחון הרפואי המדויק של העור (כמו זה המבוצע במרפאות "כללית אסתטיקה") והתאמת אופי וחוזק הטיפול באופן אישי לכל מטופל.

* פילינג בינוני: מזג האוויר הקריר והנוח מאפשר במקרים מסוימים גם לעבור טיפול של פילינג בינוני ועמוק יותר. פילינג מסוג זה נעשה במקרים של פנים עם בעיות כתמים או צלקות ולאחר ניתוחים להרמת הפנים, מאחר שבניתוחים מסוג זה ההצערה צריכה להתבטא לא רק במראה מתוח ומוצק יותר, אלא גם במרקם העור.

ד. הסרת כתמים וצלקות:

כיום נבדקים טיפולים וטכנולוגיות חדשים לטיפול יעיל יותר בכתמים וצלקות שנגרמו כתוצאה מאקנה באמצעות מכשור לייזר ואולטרה-סאונד מתקדם. מדובר בלייזר הפועל בטכנולוגיית PL המזהה את הכתם וממגרת אותו, בדומה לטכנולוגיה להסרת שיער.

ד"ר דין עד אל הוא מומחה בכירורגיה פלסטית, המנהל הרפואי של רשת "כללית אסתטיקה" וראש המחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות במרכז הרפואי רבין מקבוצת כללית.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום קוסמטיקה כירורגית ומזוטרפיה
פורום מילוי קמטים
פורום כירורגיה פלסטית אסתטית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום