סקר: תפרחת חיתולים בפסגה

(0)
לדרג

אמהות השיבו כי תפרחת החיתולים היא בעיית העור השכיחה ביותר של ילדיהם, לפני יובש ואסתמה של העור. שליש מהאמהות נעזרות באינטרנט לצורך קבלת מידע

מאת: מערכת zap doctors

בעיית העור השכיחה ביותר בקרב ילדים עד גיל 3 היא תפרחת חיתולים - כך ציינו 40% מ-310 אמהות לילדים, שהשתתפו בסקר חדש שנערך על ידי גיאוקרטוגרפיה עבור יצרנית אגיסטן בייבי.

הבעיה השניה בשכיחותה שאיתה מתמודדות האמהות היא יובש של העור (21%), ואחריה - אסטמה של העור (16%). בעיות עור פחות שכיחות אצל ילדים הן פצעונים (6%) ופריחה כתוצאה מהזעה (4%). 5% מהאמהות העידו כי לא נתקלו מעולם בבעיות עור אצל ילדיהן.

כיצד מטפלות האמהות בבעיות העור של התינוק?

62% מהאמהות העידו כי בדרך כלל הן מתייעצות עם רופא או עם רוקח, ואילו 53% השיבו כי הן מטפלות בבעיה באמצעות תרופות ומשחות שקיימות בבית. שניים ממקורות המידע החשובים ביותר הם עדיין המשפחה והחברים (כך עבור 36% מהאמהות), אך נראה שגם לאינטרנט יש תפקיד חשוב בהקשר זה - 35% מההורים העידו שהם מחפשים מידע ברשת או מתייעצים עם הורים אחרים בפורומים.

לפי ד"ר אורן כץ, מומחה לרפואת עור ומין בשירותי בריאות כללית, תפרחת חיתולים מתפתחת בעור התינוק באזורים שנמצאים תחת החיתול. הלחות והחום שבאזור ההחתלה יחד עם חשיפה ממושכת להפרשות הם הגורמים העיקריים להתפתחות דלקת עור זו, המתבטאת באודם של העור, חספוס ורגישות העור והפרשות בדרגות חומרה שונות. לעתים, נוסף על דלקת העור - תוצאה של מגע עם ההפרשות, מתפתחת גם דלקת עור פטרייתית הנגרמת על ידי פטריית קנדידה, המחמירה את הדלקת הקיימת.

איך מטפלים בתפרחת חיתולים?

על מנת למנוע את תפרחת החיתולים, מומלץ להחליף חיתולים בתדירות גבוהה ולאפשר לתינוק לשהות פרקי זמן ללא חיתול כדי לאוורר את עורו.

בנוסף, חשוב להקפיד על ניקיון העור ולהשתמש לצורך כך בסבון עדין שימנע את הגירוי בעור התינוק. כמו כן, יש להימנע משימוש בבדים סינטטיים היוצרים חום ולחות ולהעדיף בגדי כותנה.

כדי לטפל בתפרחת חיתולים עם מעורבות של פטרת, יש להשתמש בתכשירים המכילים נוגדי פטרת יחד עם חומרים המהווים חיץ בין עור התינוק לבין הפרשותיו. במקרים בהם תפרחת החיתולים אינה מגיבה לטיפול, חשוב לפנות לבדיקת רופא עור.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום