דה-טוקס: ניקוי רעלים מהגוף

(0)
לדרג

כיצד נתקן את תאי גופנו? ניקוי הגוף מרעלנים, שמתמקד בפתרון כולל, יעיל לעתים מטיפול באיבר ספציפי. דה-טוקס היא תוכנית לטווח קצר המסייעת לטהר את הגוף

מאת: מיכל לזרוביץ

התאים הם אבני הבניין של גופנו, אך בחיי היום יום איננו מקדישים להם תשומת לב רבה. זה אמנם טבעי, שכן כשחושבים על בית, הלבנים שבונות אותו הן לא הדבר הראשון שעולה על הדעת. אך במקרה של הגוף כדאי בהחלט להעניק תשומת לב לתאים המרכיבים אותו. חוזק הבניין הוא כחוזק אבני היסוד שלו, וכך גם בריאות גופנו מושפעת באופן ישיר מבריאות התאים המרכיבים אותו ומתפקודם.

תזונת דה-טוקס היא תוכנית לטווח קצר אשר מסייעת בסילוק רעלים מהגוף. ישנן תוכניות דה-טוקס רבות, רובן מתמקדות בהפחתת תזונה המכילה חומרים מזיקים לגוף ובאכילת מזון המסייע בניקוי הגוף.

ניקוי רעלים מהגוף
ניקוי רעלים מהגוף

למה חשוב לעבור תוכנית דה-טוקס?

ניקוי הגוף מרעלים גורם לעליית רמות האנרגיה של הגוף. מערכת העיכול מתפקדת טוב יותר וגם יכולת הריכוז משתפרת.

אבותינו הקדמונים ידעו כי הסיבה האמיתית למרבית המחלות היא חומרים מזיקים הנמצאים בגוף. כיום קוראים לחומרים אלו טוקסינים (רעלנים). דה-טוקס (בעברית - ניקוי רעלים), היא שיטת ניקוי הגוף מטוקסינים וחומרי פסולת שונים.

עם החומרים המזיקים נמנים פרזיטים, חיידקים, פטריות, כולסטרול, אלרגנים שונים, חומצה אורית, תוספי מזון כגון חומרים משמרים וצבעי מאכל, חומרי ריסוס והדברה, תרופות שונות ועוד רבים אחרים. כיום ידוע כי חומרים מזיקים אלו גורמים למחלות שונות. לדוגמה, כולסטרול גורם למחלות לב, אלרגנים שונים גורמים לאלרגיות, עודף חומצה אורית גורם למחלות פרקים, עודף סוכר גורם לסוכרת ועוד.

חומרים אלו נדבקים לתאי הגוף הנמצאים ברקמות השונות, חוסמים אותם ויוצרים גודש ברקמות ובהמשך מחלות.

הפילוסופיה של הרפואה הטבעית היא כי מחלות אינן ממוקדות באיבר מסוים, אלא הן תמיד סימן לבעיות כלליות.

ניקוי הגוף

המטרה של הטיפול בניקוי רעלים היא לתקן את הסביבה התאית של גופנו ולא רק להיפטר מהחומרים המזיקים או מהסימפטומים. החיידקים והטוקסינים השונים תוקפים את הגוף כאשר הוא אינו במיטבו, כמו למשל כאשר המערכת החיסונית חלשה. על מנת להיפטר מהחומרים המזיקים השונים, עלינו לעבור תהליך של ניקוי הגוף וסילוק הרעלנים.

בגוף פועלות מערכות הפרשה הקרויות מערכות סילוקיות, שתפקידן הוא לנקז את הרעלנים השונים מהרקמות וממחזור הדם ולסלקם מהגוף.

תוכנית הדה-טוקס - ניקוי בשלבים

קיימות שיטות רבות לדה-טוקס. שיטה הוליסטית מבצעת דה-טוקס לגוף, לתודעה ולנפש. מדובר בתוכנית ידידותית, הדרגתית ולא מעיקה שכל אחד יכול לעמוד בה.

התוכנית מחולקת לשלושה שלבים: מהשלב הראשון השטחי יותר, ועד לשלב השלישי שהוא העמוק ביותר. הרעיון של תוכנית זו הוא לא לאמץ דה-טוקס של צומות קצרים אשר בסופם חוזרים להרגלי אכילה גרועים. תוכנית זו מהווה בסיס לאורח חיים בריא.

השלב הראשון של הדה-טוקס הוא השלב העדין ביותר ומטרתו להזין את הגוף, להסיר מהתפריט מאכלים הגורמים לרגישות או אלרגיה ולתמוך בעיכול. הטחול והקיבה תומכים במערכת העיכול, והם השחקנים הראשיים בשלב זה, ולכן יש לתמוך בהם מבחינה טיפולית.

בשלב השני המטרה היא לעזור בהוצאת הרעלנים והפסולת מהמעי, וכן לוודא כי הריאות, המעי, המערכת הלימפטית והעור נוטלים גם הם חלק בהוצאת הרעלנים. שלב זה עוזר בהכנת הגוף לשלב הבא, שהוא השלב השלישי והחשוב ביותר.

בשלב השלישי והאחרון הכבד והכליות (שהם האיברים שדרכם משתחררות הכמויות הגדולות ביותר של רעלנים) נוטלים את הפיקוד לצורך השלמת מעגל הדה-טוקס. הכבד הוא האיבר החשוב ביותר לצורך ביצוע הדה-טוקס, ואילו הכליות מפנות את הרעלנים שהשתחררו מהכבד; לכן בשלב האחרון העבודה בעיקרה היא תמיכה בכבד ובכליות, על מנת שיתפקדו בצורה מיטבית.

התהליך הוא הדרגתי: בכל שלב משתמשים באמצעי ניקוז שונים הכוללים תזונה בעלת תכונות דה-טוקס, שתיית מיצים שונים, צמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומתרפיה, עיסויים שונים, רפלקסולוגיה, הידרותרפיה ודמיון מודרך.

אמצעים אלו משתנים משלב לשלב בהתאם לתוכנית הטיפול. כך למשל, אם בשלב הראשון מטרת צמחי המרפא ותוספי התזונה היא לתמוך בעיכול ובתהליכי הספיגה, להגביר אנרגיה ולהפחית מתחים, הרי שבשלב השני מותאמים צמחי מרפא אחרים לצורך ניקוי המעי והמרצה של המערכת החיסונית.

אירידולוגיה (אבחון לפי קשתית העין)

בעזרת אבחון אירדולוגי ניתן לזהות עד כמה הגוף עמוס ברעלנים ומהן המערכות הסילוקיות החלשות במיוחד; כמובן שאז יותאם טיפול דה-טוקס בהתאם לממצאים. מומלץ לבצע דה-טוקס פעמיים בשנה, במיוחד בעונות המעבר.

מיכל לזרוביץ היא אחות מוסמכת ונטורופתית.

בואו לדבר עם מיכל בפורום רפואת עור טבעית וקוסמטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום