"בייבי יוגה" או טלטול תינוקות?

(0)
לדרג

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים מזהיר מפני סדנאות "בייבי יוגה": פעמים רבות נעשה שימוש באמצעים פסולים ומסוכנים שעלולים לגרום לחבלה לתינוקות

מאת: מערכת zap doctors

ניתן להתייחס לחלק גדול מהסדנאות הפופולאריות - "בייבי יוגה" - כ"תסמונת התינוק המטולטל" הידועה כתסמונת קטלנית עם תוצאות חמורות ביותר לתינוק, כך אומר פרופ' מתי ברקוביץ, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים. "הפעילות של "בייבי יוגה" כפי שבאה לידי ביטוי בכתבת תחקיר של אושרת קוטלר בערוץ 10 ומבוצעת במספר מקומות לא מבוטל ברחבי הארץ, מסוכנת ועלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לתינוקות המשתתפים בפעילות מפוקפקת זאת".

עוד מציין פרופ' ברקוביץ' כי מתוך בירור שערך בנושא, "ממציא" השיטה (שנצפה בכתבה) מואשם בגרימת מוות של מספר תינוקות בארצו ומבוקש לחקירה במספר מדינות באירופה.

בשנים האחרונות רווחת התופעה החברתית של "בייבי יוגה" ותופעות הדומות לה, במטרה להעצים את הקשר בין התינוק לאימו ולחזק את ביטחונו העצמי של התינוק. פעמים רבות, במסגרת אותה פעילות, נעשה שימוש באמצעים פסולים ומסוכנים שעלולים לגרום לנפילות של התינוקות, לחבלות ראש וחבלות באיברים אחרים, פריקת מפרקים, קרע של רקמות ודימומים מוחיים. הפעילות המתבצעת במים אף היא מסוכנת, וכפי שניתן היה לראות (בסרטים רבים שצולמו במצלמה נסתרת), בחלק מהמקרים התינוקות שאפו מים לריאותיהם ונחנקו.

לדברי פרופ' ברקוביץ', הטענה כי פעילות זו כביכול מגבירה את בטחונו העצמי של התינוק מופרכת. מעבר לסכנה המיידית לתינוק, קיימת סכנה ממשית לכך שבטחונו העצמי של הילד ילך ויפחת. "מבדיקה שביצענו עולה כי האנשים המבצעים את הפעילות הנ"ל ומגדירים עצמם "מטפלים" לא עברו הכשרה מקצועית מתאימה בפיזיותרפיה, התפתחות הילד ושיקומו", הדגיש. "אין עליהם כל פיקוח מקצועי. יש להתייחס לנושא בכובד ראש וברצינות רבה, מכיוון שפעמים רבות קיימת סכנה לבריאות הציבור כתוצאה מפעילותם של אנשים לא מוסמכים אלה".

פרופ' ברקוביץ' ממליץ כי במקרים בהם מתעוררת בעיה רפואית או התפתחותית כלשהי בתינוק, יש לפנות לאיש מקצוע מוכר ובעל רישיון הנמצא בפיקוח מקצועי של משרד הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום