ניקוטין בציפורן מנבא סרטן ריאה

(0)
לדרג

מחקר מראה כי לגברים מעשנים, עם כמות גדולה של ניקוטין בציפורניי הרגליים, יש סיכון גבוה פי 10 לסרטן ריאות - לעומת אלה עם רמה קטנה של ניקוטין

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במשך שנים רבות עוסקים חוקרים רבים בניסיונות למצוא דרכים לנבא את הסיכון להתפתחות סרטן ריאות ולהגיע לאבחנה מוקדמת של המחלה הקטלנית והנפוצה הזאת. במאמר חדש, שפורסם ב-American Journal of Epidemiology, מדווחים חוקרים כי בדיקות של ציפורן כף הרגל עשויות לסייע בזיהוי נבדקים בסיכון גבוה לסרטן ריאות עקב עישון סיגריות, גם בקרב מי שאינו מעשן.

מדגם המחקר כלל 210 גברים עם סרטן ריאות, וקבוצת השוואה של 630 גברים ללא סרטן ריאות.

אצל גברים עם ציפורניים המכילות את הכמות הגדולה ביותר של ניקוטין תועד סיכון גבוה יותר (פי 10) לסרטן ריאות, בהשוואה לגברים עם כמות ניקוטין קטנה בציפורני הרגליים.

תחזית לפי ציפורניים

החוקרים טוענים כי ללא קשר להרגלי העישון, בין אם מדובר באדם מעשן או בין אם מדובר באדם שנחשף באופן פאסיבי לעישון, ניתן עתה להעריך טוב יותר את החשיפה ולנבא את הסיכון לסרטן ריאות.

מדוע ציפורני כפות הרגליים? החוקרים חיפשו אחר דרכים להערכת חשיפה לעישון פאסיבי. תחילה הם מדדו את רמות הניקוטין בשיער, אך מצאו כי ציפורני הרגליים ניתנות לאחסון בטמפרטורת חדר במשך שנים.

למעשה, החוקרים מצאו כי קיים קשר הדוק בין רמות ניקוטין בציפורני הרגליים לבין הרגלי העישון, שש שנים קודם לגזירת הציפורניים. הם גם מצאו כי רמות ניקוטין בציפורני הרגליים מנבאות את הסיכון למחלות לב בנשים. אצל נשים עם רמות הניקוטין הגבוהות ביותר בציפורני הרגליים, הסיכון למחלת לב היה גבוה ב-40%, בהשוואה לאלה עם הרמות הנמוכות ביותר.

לסיכום, מהממצאים עולה כי יש עדויות לחשיפה לעישון בכל חלקי הגוף, גם בקצות האצבעות, וכי חשיפה לעישון מעלה את הסיכון לסרטן ריאות.

בווא לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום