רופאים נוטשים את "ביקור חולים"

(0)
לדרג

לאחרונה התפטרו 28 רופאים ואחיות, וכעת מצטרף אליהם ד"ר יורם בלשר, יו"ר הנהלת ביה"ח. הסיבה: התנגדות משרד הבריאות לפיתרון מצוקת ביה"ח ברוח 'מתווה גאידמאק'

מאת: מערכת zap doctors

גל הנטישה מ"ביקור חולים" נמשך. ד"ר יורם בלשר הודיע אתמול (ג') להנהלת בית החולים ולחברי ועד הרופאים כי הוא מתפטר מתפקידו כיו"ר הנהלת עמותת "ביקור חולים". ינאי דגן, מ"מ מנכ"ל בית החולים, הודיע אף הוא כי החל מהבוקר הוא עוזב את תפקידו.

בשלושת החדשים האחרונים התפטרו מביה"ח 28 עובדים, בהם אחיות ורופאים, כולל ארבעת המומחים בהרדמה. מחלקת הרדמה נותרה עם מומחה יחיד שאינו צעיר ושני מרדימים שאינם מומחים.

"במצב כזה", אומר ד"ר בלשר, "המשך נשיאה באחריות לתפקודו של ביה"ח הוא מאוד בעייתי בלשון המעטה".

הדבר היחיד שמנע את המשך הנטישה של כח אדם מיומן הוא העובדה שבחודשיים האחרונים שולם שכר מלא ללא הלוואות וקיצוצים, הסביר ד"ר בלשר בדברים שנשא בישיבת ההנהלה אתמול.

החלטתו של ד"ר בלשר להתפטר באה על רקע שמועות כי סגן השר ליצמן איים כי משרד הבריאות לא יתמוך ב"מתווה גאידמק", שמטרתו הצלת בית החולים, כל עוד ד"ר בלשר מכהן בתפקיד יו"ר הועד המנהל.

לאחר שנגוזה התקווה כי ביה"ח יזכה לסיוע מהמדינה בגובה 30 מיליוני שקלים, הובילו ד"ר בלשר וינאי דגן, ניסיון נוסף להצלת בית החולים שזכה לכינוי "מתווה גאידמק". במסגרת מתווה זה נמנעה הכוונה לפצל את פעילות בית החולים 'ביקור חולים' בין הדסה ושערי צדק. במקום הפיצול הוצע כי השליטה על בית החולים תועבר לנציגי גאידמק, ותוך ימים צפויים להיחתם ההסכמים הדרושים לכך.

"מילאתי את חובתי"

ד"ר בלשר הביע צער על כך שסגן השר ליצמן הפך מהלך לגיטימי וחשוב להבראת בית החולים, המשרת אלפים מתושבי ירושלים, לזירת מחלוקת אישית ומיותרת. "חבל מאוד שעתיד בית החולים מוכרע בגלל שיקולים של אגו וכוחנות ולא משיקולים של טובת המטרה", אמר.

ד"ר בלשר ציין כי הוא חש שמילא את רוב הבטחותיו לקיום בית החולים: "ינאי ואנוכי עשינו כמיטב יכולתנו, והרבה מעבר לכך, והבאנו את בית החולים אל סיפה של מציאות שתאפשר את המשך קיומו בסיועו המבורך של גאידמק והשפעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

יו"ר הסתדרות הרופאים, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי הר"י תמשיך לעשות כל שניתן להצלת בית החולים למען רווחת תושבי ירושלים, ולשמירת תנאי העבודה של רופאי בית החולים ועובדיו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום