"יתכן מועד נוסף לבחינת רישוי"

(0)
לדרג

כך אמר מנכ"ל משרד הבריאות בתגובה לטענות כי הבחינה האחרונה לרישוי רופאים היתה קשה ומכשילה. נציג הנבחנים: איך יתכן ש-65% מהנבחנים נכשלים?

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות קיימה אתמול (ג') דיון מיוחד בעקבות הטענות כי הבחינה האחרונה לרישוי רופאים, אשר נערכה בפברואר, היתה קשה ומכשילה.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, הודה כי הבחינה אכן היתה קשה וכי ראוי לתת לנבחנים הזדמנות נוספת לעבור את הבחינה ולשמש כרופאים בארץ: "אני מתחייב לכך שוועדה מטעם משרד הבריאות תתכנס כדי לבדוק את הבחינות ולשקול אפשרות לקיים מועד בחינה נוסף".

לטענת רופאים, אשר למדו רפואה בחו"ל וחזרו לארץ על מנת לקבל רישיון לעסוק ברפואה בארץ, בחינת הרישוי שחוברה עבורם, השונה מבחינות המתקיימות לרופאים שלמדו בארץ, היתה קשה יותר מהרגיל.

ברק סטוצ'ינר, נציג הרופאים שנבחנו: "יצאנו בראש מושפל מהבחינה. צריך לבדוק איך ייתכן שבבחינות האלה נכשלים 65% מהנבחנים. לרופאים שמגיעים מחו"ל מקצים רק שני מועדי בחינות בשנה. אם נכשלת, עליך להמתין חצי שנה לבחינה נוספת, ובינתיים לא ניתן לעסוק במקצוע".

עשרות רופאים יורדים מהארץ

יוזמי הדיון, חברי הכנסת ד"ר עפו אגבריה, ד"ר אחמד טיבי, טלב אל-סאנע ואיתן כבל, טענו בדיון כי הבחינה הכשילה את הסטודנטים במכוון.

ח"כ אגבאריה: "ממוצע השורות לכל שאלה היה 17, מספר הדפים בבחינה היה למעלה מ-70 והנבחנים חוייבו לענות על 110 שאלות בתוך שעתיים וחצי. זו בחינה חסרת תקדים בקושי שלה". גם ח"כ טיבי תהה מדוע לאור המחסור ברופאים מקשים על מי שרוצה לחזור ולעבוד בארץ.

ח"כ זאב ביילסקי הוסיף כי מדיניות משרד הבריאות בנושא גרמה לירידתם מהארץ של עשרות רופאים בשנה.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר רחל אדטו, סיכמה את הדיון: "הוועדה תובעת ממשרד הבריאות לבדוק את טענות הנבחנים ולא לפרסם את תוצאות הבחינה עד תום הבדיקה. הוועדה קוראת למשרד הבריאות לבחון השוואת תנאי בחינת בוגרי חו"ל, לאלה הניתנים לסטודנטים הלומדים בישראל, בין היתר, באמצעות הגדלת מספר מועדי הבחינה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום