''הפרטת ההוסטלים - משגה"

(0)
לדרג

ח"כ חיים כץ אמר כי אפילו רה"מ מודע לכך שהפרטת ההוסטלים לניצולי שואה לא היתה במקומה. משרד הבריאות: ללא תקנים ממשרד האוצר, נוציא הטיפול בהוסטלים למכרז חיצוני

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ חיים כץ, קיימה אתמול (ב') דיון טעון בהזנחה הקשה הקיימת בהוסטלים לניצולי שואה בארץ. בדיון השתתפו השר יוסי פלד, המעורב בטיפול בנושא, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו.

לפני פחות מחודש התקיים דיון בוועדה, לאור הממצאים הקשים, שעלו בביקורות שביצע משרד הבריאות בהוסטלים לניצולי שואה בלב השרון ובשער מנשה. הביקורות העלו בין השאר - ניהול לקוי בידי האגודה לבריאות הציבור, טיפול רפואי וסיעודי ברמה שאינה מספקת, מחסור בכוח אדם טיפולי ויחסי עבודה עכורים. לאור זאת, מנכ"ל משרד הבריאות החליט לצאת למכרז חדש להפעלת המסגרות.

ח"כ כץ אמר: "הופתעתי לשמוע את ראש הממשלה נתניהו מודה שהפרטת ההוסטלים לניצולי השואה היתה משגה. אם אבי ההפרטה אומר שצריך לשלול את הרישיונות של ההוסטלים הפועלים, אז כנראה שהגיעו מים עד גועל נפש. עם זאת, יש לזכור שכדי לממש החלטה כזאת דרושות הקצאות של תקציבים ותקנים ממשרד האוצר".

השר יוסי פלד: "האחריות על ההוסטלים האלה צריכה לחזור לידי המדינה בלבד. המדינה חבה חוב ענק לניצולי השואה וצריכה לאפשר להם חיים בכבוד. אני מקווה שלא יהיה מכרז על שנותיהם האחרונות של ניצולי השואה".

"על משרד האוצר להקצות תקנים"

סגן השר ליצמן אמר בדיון כי לא יוכל להקצות תקנים על חשבון משרד הבריאות: "בקושי יש לי תקנים לרופאים ולאחיות. אם משרד האוצר לא יקצה תקנים, נוציא מכרז חדש בעוד כשבועיים, הכולל תנאים מוגדרים והסדרת הפיקוח".

עד אז מבקש ליצמן מהאגודה לבריאות הציבור, שמפעילה כיום את ההוסטלים, להמשיך ולתת את השירותים עד חודש ספטמבר ולא לעזוב במאי כפי שהצהירו, כי אז לא יותר להם להמשיך ולהשתתף במכרזים.

יהודה כהן, מנכ"ל האגודה לבריאות הציבור, דחה את האשמות, שהוצגו כלפי האגודה: "הוצגו נגדנו צילומים מפוברקים ושקריים, עשו לנו ספין תקשורתי, שפגע בצוות מסור שעושה עבודתו נאמנה יום יום. העסקת וניהול העובדים הם בידינו, כל השאר פועל במסגרת מחויבות של משרד הבריאות. אנחנו עמדנו ועומדים בהסכם באופן מלא".

ד"ר רוני גמזו אמר בתגובה כי "הביקורות שלנו הן לא ספין תקשורתי. משרד הבריאות אינו שבע רצון מהשירות שניתן. הניהול היה ועודנו לקוי".

ריבי מוסקל, נציגת ועד משפחות הדיירים בהוסטל בבאר יעקב, התריעה בדיון כי אין להטיל מחדש את האחריות על ההוסטל על משרד הבריאות, כי לטענתה "אין שם דין ואין דיין. יש שם כיסאות מוסיקליים, מחליפים אנשי צוות, התנאים לא טובים ונמנע פיקוח".

ח"כ כץ סיכם את הדיון: "הוועדה תפנה לראש הממשלה על מנת שיבטיח הגנה ותנאים הולמים עבור ניצולי השואה בהוסטלים, כדי שאלה שעברו כל כך הרבה בחייהם יסיימו אותם בכבוד".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום