האם פסוריאזיס קשור לזקפה?

(0)
לדרג

מחקר מצא קשר בין הפרעות בתפקוד המיני של גברים לבין מחלות עור. על פי הנתונים, 58% מחולי הפסוריאזיס סובלים מבעיות של אין אונות

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש, שפורסם ב-British Journal of Dermatology, מצביע על קשר בין פסוריאזיס לבין הפרעות בתפקודי זקפה וטרשת עורקים.

ברקע למחקר, מוסבר כי הפרעות בתפקודי זקפה נפוצות בגברים, ולעתים קרובות נובעות מטרשת של עורקי האגן, ומנבאות התפתחות מחלות לב וכלי דם. מחקרים חדשים הדגימו קשר עם פסוריאזיס, תסמונת מטבולית ומחלה טרשתית. החוקרים שיערו כי הפרעות בתפקודי זקפה נפוצים יותר בחולים עם פסוריאזיס, וייתכן כי הדבר מאפשר מתן טיפול בשלב מוקדם.

במסגרת המחקר הנוכחי, ביקשו החוקרים לקבוע את השכיחות ואת גורמי הסיכון להפרעות בתפקודי זקפה בחולי פסוריאזיס. הם ערכו מחקר פיילוט וגייסו גברים מבוגרים ממרפאות חוץ דרמטולוגיות, שאובחנו כחולי פסוריאזיס או מחלת עור אחרת. משתתפים פעילים מינית ענו על שאלונים הנוגעים לתפקוד המיני.

ב-53 מבין 92 החולים עם פסוריאזיס (58%) ממצאי השאלונים הצביעו על הפרעות בתפקודי הזקפה, זאת בהשוואה ל-64 מבין 130 הביקורות (49%). מניתוח סטטיסטי עולה כי גיל מתקדם ויתר לחץ דם (אך לא אבחנת פסוריאזיס) הם גורמי סיכון בלתי תלויים להפרעה בתפקודי הזקפה באוכלוסיית המחקר.

החוקרים ממליצים להעריך את התפקוד המיני כחלק מטיפול שגרתי לחולים הסובלים ממחלות עור, ומדגישים את הצורך בבדיקות סקר לגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בחולים עם הפרעות בתפקודי זקפה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים
פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום