קפה מפחית סיכון לשבץ מוחי בנשים

(0)
לדרג

מחקר נוסף מצביע על ההשפעות החיוביות של שתיית קפה על הבריאות: מסתבר כי צריכה של 5 כוסות קפה ליום מפחיתה ב-25% את הסיכון לשבץ מוחי בקרב נשים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בשנים האחרונות פורסמו מאמרים שונים בנוגע להשפעות של צריכת קפה על מחלות לב, מחלות כלי דם וסוגיות רפואיות אחרות. במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Stroke, מדווחים חוקרים כי בקרב נשים שבדיות, שהיו במעקב במשך כ-10 שנים, צריכת 1-5 כוסות קפה ביום לוותה בירידה של קרוב ל-25% בסיכון לשבץ מוחי.

במסגרת המחקר נבחנו הנתונים אודות למעלה מ-34 אלף נשים ללא מחלות לב או כלי דם. כל הנשים מילאו שאלוני תזונה בתחילת המחקר.

במהלך המעקב תועדו 1,680 אירועי שבץ מוחי, כולל 1,310 מקרים של אוטם מוחי, 154 דימומים תוך-מוחיים, 79 דימומים תת-עכבישיים (האזור שבין קרומי המוח וחוט השדרה) ו-137 אירועי שבץ לא ספציפי.

לאחר תקנון לגורמי סיכון ידועים כמו מחלות לב וכלי דם, כולל הרגלי עישון ושנות חפיסה, השכלה, מדד מסת גוף, פעילות גופנית, נטילת אספירין, היסטוריה של סוכרת, יתר לחץ דם או צריכת אלכוהול, תועד קשר בין צריכת קפה לבין סיכון נמוך יותר לשבץ מוחי, אוטם מוחי ודימום תת-עכבישי, אך לא תועד קשר לדימום תוך-מוחי, ככל הנראה בשל מספר המקרים הקטן.

מומחים בתחום קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת הקשר בין צריכת קפה לבין היארעות שבץ מוחי, ומחקרים להערכת ההשפעות האפשריות של צריכת קפה על גורמי סיכון קרדיווסקולאריים.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה ושבץ מוחי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום