פצוע ירי תקף במיון אח מוסמך

(3)
לדרג

שביתת מחאה בבית החולים נהריה, בשל אלימות נגד צוות רפואי: פצוע ירי, שהגיע למיון, ובני משפחתו תקפו אח מוסמך. האח נפצע ונזקק לטיפול רפואי דחוף

מאת: מערכת zap doctors

האלימות כנגד צוותים רפואיים נמשכת: מקרה חמור של אלימות נגד אח מוסמך, על ידי פצוע ירי ובני משפחתו, ארע ביום שישי בלילה, בחדר המיון בבית החולים בגליל המערבי בנהריה.

התקרית הקשה אירעה כאשר מטופל בשנות ה-30 לחייו הגיע למיון, לאחר שנפצע מירי בפלג גופו התחתון. עם הגעתו, הוא נבדק מיד על ידי הצוות הרפואי ונשלח לצילום, על מנת לבדוק האם יש דימום פנימי.

בא לטפל והותקף

לאחר הצילום, הוחזר הפצוע למיון להמשך קבלה וטיפול. לתוך חדר הטיפולים נכנס האח אנדריי סוסלנד, שביקש להסביר לפצוע כי רופא יבוא מיד לבדוק אותו. לאחר שהסתובב האח, הפצוע בעט בגבו בחוזקה והפיל אותו לרצפה. עם הישמע צעקות האח ברחבי המיון, עטו משפחתו של הפצוע לכיוון חדר המטופלים והחלו להכות את אנשי הצוות במקום, לקללם ולגדפם.

לסוסלנד, שנפגע בגבו, נגרמו גם חבלות בפנים ושינייו נשברו מעוצמת המכות: "אני עדיין מנסה להתאושש ולא מצליח להבין כיצד הפכתי קורבן לאלימות. בסך הכל רציתי להסביר לו שמיד יבוא רופא לטפל בו."

שביתת מחאה

בעקבות התקרית כינס מנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום, ישיבת הנהלה דחופה: "אנו רואים בחומרה רבה כל מעשה אלימות בכלל ונגד הצוותים הרפואיים בפרט", אמר. "בכוונתנו לטפל במקרה הזה בחומרה רבה. צריך לעקור את התופעה מהשורש, בעזרת הרתעה וענישה חמורה. אני קורא למשטרה להקים פה תחנה ולעזור לצוותים המותקפים."

ועד האחיות והאחים, ועד הרופאים וועד העובדים גינו את התופעה ואת התקיפה והכריזו יום (א') על שביתה בשעות 10:00-12:00.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום