קור: כיצד לשמור על חום הגוף?

(0)
לדרג

"כוננות שלג": מד"א מנחה את ציבור הקשישים כיצד להימנע מפגעי קור. וגם: הולכי רגל ונהגים בכבישים מתבקשים לשמור על זהירות מפני סכנת החלקה

מאת: מערכת zap doctors

התחזית של השירות המטאורולוגי לשלג בצפון ובהרי ירושלים הכניסה את מד"א לכוננות ספיגה. במד"א מנחים את ציבור הקשישים כיצד להימנע מפגיעת קור: יש לדאוג לחימום הבית בטמפרטורה קבועה - כ-24 מעלות ולא פחות מ-21 מעלות. בנוסף, בכדי להימנע מאוויר יבש מידי, יש לדאוג ללחות האוויר בחדר - ניתן להשתמש במכשיר אדים.

כדי למנוע חדירת קור הביתה, יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות וכו'). וגם: עקב השימוש המוגבר באמצעי חימום, כדאי לבדוק את בטיחות התנורים בדירה, תוך הסתייעות בבני משפחה ואנשי מקצוע.

בשל הסכנה לירידה בחום הגוף, בעיקר בקרב אוכלוסיית הקשישים, יש להקפיד על לבוש נוח ומחמם עם כמה שכבות למניעת איבוד חום. בבוקר, חשוב שהלבוש יהיה חם אף יותר, היות והגוף עדיין לא פעיל דיו (מטבוליזם נמוך). ביציאה החוצה - מומלץ ללבוש כובע וכפפות בנוסף למעיל. גם בלילה יש ללבוש ביגוד חם, כולל גרביים. כדאי להשתמש בסדיני פלנל (שמחממים יותר) ולהקפיד על חימום החדר (באמצעים בטיחותיים).

להיזהר מהחלקה

במקומות בהם מצטבר קרח על המדרכות והכבישים, רצוי להימנע מתנועה שלא לצורך, בשל סכנת החלקה ושבירת גפיים.

אגף הרפואה במד"א הונחה לרענן בקרב הצוותים את הפרוטוקולים הרפואיים לטיפול בנפגעי קור. צוותי מד"א במקומות הקרים מצוידים בחליפות סערה, חרמוניות וכפפות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום