בעיות לב: מישוש דיגיטלי

(0)
לדרג

ב"בני ציון" החלו ליישם שיטה חדשנית לאיתור בעיות בלב, באמצעות "מישוש דיגיטאלי" - חיישנים שקולטים הפרעות בסנכרון התכווצויות הלב. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בבית החולים "בני ציון" החלו ליישם שיטה חדשנית לאבחון בעיות לב ואי סנכרון חדר הלב השמאלי, בעזרת "מישוש דיגיטאלי". זאת, בעקבות מחקר שערך ד"ר דאוד שריף ממחלקת הקרדיולוגיה. "השיטה פועלת באמצעות מטריצה של חיישנים המוצמדים לבית החזה הקולטים וברציות של התכווצויות הלב", מסביר ד"ר שריף.

"בשיטה החדשנית נוכחנו לגלות כי תוצאותיה לא נופלות מהשיטות המקובלות. הערכת הסנכרון המכני של החדר השמאלי בשיטה זו יכולה לשפר את בחירת החולים עם אי ספיקת לב לטיפול באמצעות קצוב דו-חדרי, וכך לשפר את איכות החיים וגם להאריך חיים של חולים אלה", הוא מוסיף.

יצוין כי, עד היום, בכדי לבדוק את סנכרון הלב מסתמכים על בדיקת אלקטרו-קרדיוגרם, שבודקת סנכרון חשמלי ולא מכני. בדיקת האקו-קרדיוגרם, שהיא בדיקת אולטרה-סאונד, מספקת אומדן על תפקוד הלב ופועלת באמצעות מנגנון של גלי קול בעלי תדר גבוה שבעזרתם ניתן לראות תמונות נעות של חלקי הלב. ואולם, יישום שיטה זו להערכת סנכרון מכני של הלב היא בדיקה ממושכת, יקרה יותר, דורשת מיומנויות מיוחדות ועדיין לא הוכיחה עצמה במחקרים גדולים ומבוקרים.

לדברי מנהל מחלקת הקרדיולוגיה במרכז הרפואי "בני ציון", פרופ' אורי רוזנשיין, "אבחון בדיקת סנכרון חדרי הלב היא בדיקה מהותית שיכולה להשפיע נחרצות על בריאותם של הנבדקים הסובלים מאי סנכרון החדר השמאלי שמשפיע על אי ספיקת לב ועלול לגרום לתחלואות חמורות. בעזרת השיטה חדשנית, ניתן לבצע בדיקה מהימנה, באופן אוטומטי, הממזערת את הסיכויים לקבלת תוצאה מוטעית של הבדיקה".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום