תמותת פגים בישראל: פי 2 מארה"ב

(0)
לדרג

40% מרופאי הפגים בישראל צפויים לצאת לגמלאות, ואין מי שיחליף אותם; 23% מהאחיות כבר פרשו. הסיבה: עומס רב בעבודה ושכר נמוך

מאת: מערכת zap doctors

תמונת מצב עגומה, אודות מצב הפגים בישראל, נחשפה היום (א') בפני חברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת במהלך ביקור שקיימו במחלקת הפגים במרכז שניידר לרפואת ילדים.

מדי שנה חלה עלייה של 10% באשפוזי פגים (כיום עומד המספר על כ-1,600 אשפוזים בשנה - כאחוז אחד מסה"כ הלידות בישראל), אך לא מתווספות מיטות אשפוז.

לדוגמה: תפוסת מחלקת הפגים בשניידר מגיעה עד ל-130% (ובממוצע- 90%). כך עולה מנתונים שמסרו מנהל בית החולים, פרופ' יוסף פרס, מנהלת מחלקת הפגים, פרופ' לאה סירוטה ופרופ' שאול דולברג, יו"ר איגוד של רופאי הפגים בישראל.

עוד עולה מהנתונים כי תמותת הפגים בישראל עומדת על פי 2 מאשר בארה"ב, בגלל התקינה הנמוכה.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו: "עדיין חסרות 240 עריסות טיפול נמרץ לפגים וכוח אדם רפואי שצריך להתווסף בהתאם. הגענו להסכמה עם משרד האוצר על תוספת של 40 מיטות בשנה, למשך שש השנים הבאות, אשר יזכו לכוח אדם בהתאם. אולם על מנת לגייס את כוח האדם ולשכנע רופאים להתמחות בתחום, עלינו לגבש תמריצים חכמים עבורם; 10% של תוספת במשכורת לא תגרום לרופא להחליט על שינוי הקריירה שלו".

40% מרופאי הפגים יפרשו בקרוב

מצב כוח האדם בתחום הפגים, אף הוא בכי רע: 40% מרופאי הפגים בישראל יפרשו לגמלאות בעשור הקרוב, ונכון לעכשיו, אין מי שיחליף אותם.

בית החולים לא מצליח לאייש 17% מתקני האחיות. הסיבה: המועמדות נרתעות מעומס העבודה הרב, מורכבות הטיפול והמשכורת הנמוכה. האחיות נוטשות את הפגיות: ב-3 השנים האחרונות 23% מאחיות הפגים פרשו.

התקן דורש אחות לכל מיטה, אולם בפועל המחלקה מאוישת ב-20%-25% מתקן כ"א הנדרש: אחות אחת על כל 4 מיטות במהלך היום, ואחות אחת לכל 5 מיטות בלילה.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר במהלך הביקור: "עלינו לדרוש ממשרד האוצר תוספת תקציב, ובנוסף יש לבצע דיפרנציאציה בהתמחויות ברפואה: נאונטולוגים (רופאי פגים), שאינם יכולים לפתוח קליניקה פרטית ולהשתכר יפה, יזכו לתנאים טובים יותר מחבריהם הפלסטיקאים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום