חדש: השתלת קרנית חלקית

(0)
לדרג

בבי"ח בני ציון פותחה שיטה חדשה, באמצעותה ניתן להחליף רק את החלקים הפגומים בקרנית, ללא תפרים ועם סיכונים פחותים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עד לאחרונה ניתן היה לבצע ניתוחי השתלת קרנית רק באמצעות השתלת כל עובי הקרנית, שעלולה היתה לגרום להגברת הסיבוכים ולתקופת החלמה ממושכת ביותר. בימים אלה הוכנסו לפעילות במחלקת עיניים במרכז הרפואי "בני ציון", שיטות חדשניות להשתלת קרנית, שאינן מצריכות השתלה מלאה של הקרנית, אלא רק את החלפת השכבות הפגומות שבה.

ד"ר רנין שחאדה משעור, מומחית למחלות וניתוחי קרנית והעין החיצונית בבני ציון, ש"ייבאה" את השיטה החדשה מקנדה, מציינת: "הניתוחים החדשים מפחיתים את הסיכון לסיבוכים מיותרים, כולל סיבוכים הקשורים לתפרים המרובים, שנדרשים בהשתלת קרנית בעובי מלא, ואת הסיכון לדחיית השתל - מה שקורה בחלק מהמקרים בהשתלה מלאה של הקרנית".

פרופ' חנא גרזוזי, מנהל מחלקת עיניים בבית החולים, מדגיש: "אנחנו מגלים פתיחות לכל השינויים הטכנולוגיים שהמדע מביא עימו ומנסים תמיד לשמור על קצב פיתוחי השיטות החדשניות ביותר בכל תחומי ניתוחי העיניים. כל שיטה חדשנית שתמזער את תופעות הלוואי הבלתי רצויות ותסב פחות נזק למטופלים, חשובה מבחינתנו".

בואו לדבר על זה בפורום קרנית העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום