ביה"ח יפצה יולדת ב-3 מיליון ש'

(0)
לדרג

פסיקה: ביה"ח לניאדו ישלם את הפיצויים הגבוהים בגין התרשלות במהלך לידה, אשר גרמה לבתה של היולדת נזק נוירולוגי ושיתוק בחצי הגוף הימני

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר

ביהמ"ש המחוזי חייב לאחרונה את ביה"ח לניאדו בנתניה לשלם לצעירה ילידת 1981 פיצויים בסך 3,286,279 שקלים בשל התרשלות במהלך הלידה של אמה, אשר הובילה לכך שהבת נולדה בלידת ואקום במשקל של 2,500 ק"ג ללא דופק וללא נשימה עם ציון אפגר 0.

יצוין כי האם הגיעה לביה"ח, כאשר היתה בשבוע ה-35 + להריונה במצב של ירידת מי שפיר. מסיבה זאת, היא אושפזה להמשך מעקב. למחרת בבוקר, היא החלה לסבול מדימום ומכאבי בטן ובהמשך הועברה לחדר לידה, שם איבדה את הכרתה עקב דימום קשה. הצוות הרפואי החל בניטור הדופק העוברי ופעילות הרחם. בהמשך, הניטור הופסק, והתובעת חולצה באמצעות ואקום.

כתוצאה מהלידה הטראומטית, התובעת נותרה עם נזק מוטורי ונוירולוגי קשה: חלק הגוף הימני שלה משותק למחצה, היא צולעת בצורה קשה, מתקשה בהליכה ובביצוע פעולות מוטוריות פשוטות בחיי היומיום.

ניהול לידה רשלני

בהתאם לחוות דעת המומחה מטעם התובעת, הצוות הרפואי התרשל במספר היבטים: לא בוצעה ליולדת בדיקה קלינית לפני ובמהלך הלידה, לא היתה תגובה הולמת לירידה בדופק העובר, לא נבדק חשד להיפרדות שלייה, לא בוצע ניתוח קיסרי דחוף "עת נצפתה עדות למצוקת העובר בניטור שהיתה מלווה עם דימום לדני", ובמקום לפעול לסיום הלידה במהירות, ניתנו פטידין ופנגרן שגרמו לדיכוי נוסף של העובר.

ביה"ח לניאדו טען מנגד כי הנכות של התובעת נובעת מפגמים מולדים ו/או מאירועים אחרים שהתרחשו לאחר הלידה ובמהלך חיי התובעת.

השופטת דליה גנות קיבלה את התביעה, וקבעה כי ביה"ח והצוות הרפואי התרשלו באופן הטיפול באם. נפסק כי מצבה הקשה של התובעת בלידתה נבע כל כולו מניהול לידה רשלני אשר גרם ללידת העובר במצב כה קשה. "מאז אשפוז היולדת בצהרי יום 21.8.81 ועד יום 22.8.81 שעה 11:00 הנני קובעת, כי מדובר בהתנהלות רשלנית ביותר ובלתי מתקבלת על הדעת", הדגישה השופטת בפסק הדין.

השופטת כתבה בפסק הדין כי אין מחלוקת בדבר קיומו של כאב וסבל קשה וחמור שהינו מנת חלקה של התובעת יום יום, רגע רגע, וכי הפגיעה האיומה באיכות חייה נגרמה כתוצאה מרשלנותו הקשה של בית החולים.

(ת"א 1719-06 פלונית נ' בית חולים לניאדו)

למידע נוסף בנושא - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום