נצפים ביוטיוב: סרטונים סדיסטיים

(0)
לדרג

בריאותם הנפשית של הגולשים ביוטיוב מעוררת דאגה. מחקר מצא כי 100 סרטונים המתעדים פגיעה עצמית ברשת זכו ליותר משני מיליון צפיות ולדירוג חיובי מצד הגולשים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

יוטיוב זוכה לפופולאריות גבוהה ברחבי העולם, עם מאגר בלתי נגמר של סרטונים ותמונות. באתר האינטרנט הנפוץ ניתן למצוא תמונות וסרטונים רבים של אנשים החותכים או שורפים עצמם במכוון, או נוקטים בפעולות פגיעה עצמית, לא אובדניות אחרות. לעתים קרובות, צעירים צופים בסרטונים אלה, כך עולה ממחקר חדש.

למרות אופיים של הסרטונים ואולי בגללם - הם זוכים לא אחת לדירוגים חיוביים מצד הצופים. החוקרים מעריכים כי מדובר במגמה חדשה ומטרידה בקרב בני נוער וצעירים וממליצים למומחי בריאות הנפש לברר את ההתנהגות של מטופליהם ברשת.

ומה עם הגבלת צפייה?

החוקרים ערכו חיפוש אחר צירופי המילים "Self-Injury" או "Self-Harm" במנוע החיפוש של יוטיוב בניסיון להעריך את היקף הסרטונים הללו ביוטיוב. הם התמקדו ב-100 הסרטונים הנצפים ביותר.

מרבית הסרטונים כללו חתכים או שריפה של הזרועות, שורשי כף היד או הרגליים. 100 הסרטונים שנבחרו זכו ליותר משני מיליון צפיות, ב-80% מהם לא היתה כל הגבלת צפייה וב-58% לא ניתנה אזהרה בנוגע לתוכן הסרטונים.

נקודה נוספת שהטרידה את החוקרים נובעת מכך שצופים רבים דירגו לטובה את הסרטונים הללו ובחרו את חלקם לרשימת המועדפים. ההשפעה של סרטונים אלה על הצופים היא בהחלט מקור לדאגה.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום