חצי מיליארד שקל למערכת הבריאות

(0)
לדרג

הממשלה צפויה לאשר תוכנית לחיזוק מערכת הבריאות שתכלול הוספת 1,260 מיטות ו-160 רופאים. הר"י: תוספת תקני הרופאים - טיפה בים

מאת: מערכת zap doctors

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב (27 בפברואר) את תוכנית משרד הבריאות לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בהשקעה כוללת של כחצי מיליארד שקלים. זאת, במטרה להפחית את עומס האשפוז בבתי החולים, להגדיל את תפוקתם ולהרחיב את שירותי הבריאות לאזרח, תוך מתן עדיפות לבתי החולים בפריפריה.

בישיבה משותפת שנערכה שלשום (ג') בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סוכמה התכנית שכוללת את הנושאים הבאים:

1. הוספת 960 מיטות אשפוז לפחות, בשש השנים הקרובות. תוספת המיטות האמורה תתבצע לצד הוספת 300 מיטות עם הקמת בית החולים החדש באשדוד, כך שסך תוספת המיטות הכולל יעמוד על 1,260 מיטות.

2. הוספת 160 תקני כוח אדם עבור רופאים בבתי החולים הממשלתיים בשנתיים הקרובות.

3. הגדלת תפוקות בתי החולים וצמצום התורים באמצעות עידוד מקצועות הרפואה במחסור, הקצאת משאבים להעסקת רופאים באזורי הפריפריה ועידוד תורנויות ומשמרות רופאים מחוץ לשעות העבודה.

4. הגדלת מספר הסטודנטים לסיעוד ב-185 מכסות.

5. הוספת 100 מיטות בבתי החולים לבריאות הנפש.

6. הגדלת מספר מכשירי ה-MRI מ-10 ל-21 והוספת 8 מאיצים קוויים.

7. בחינת ההוצאה בביטוחים פרטיים וצעדים לבחינת הגידול במערכת הפרטית.

8. הוספת יחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים בנהריה.

9. הגדלת זמינות ונגישות חיסונים לילדים בפזורה הבדואית בנגב.

סגן השר ליצמן: "מדובר בהחלטה מערכתית, חסרת תקדים, בעלת השלכות ישירות לשיפור מערכת הבריאות הציבורית בישראל. לראשונה, מזה 15 שנים, אנו פועלים בבנייה ובחיזוק המערכת, תוך הכרה של כל הגורמים המעורבים בצורך הדחוף בכך. התוכנית תבוצע בידי אנשי המקצוע במשרד הבריאות, מתוך אחריות למערכת הבריאות ומחויבות לאיכות הטיפול ולטובת החולים".

"תוספת MRI - לא בשורה חדשה"

ההסתדרות הרפואית בירכה את ראש הממשלה נתניהו על שהציב את נושא הבריאות בראש סדר העדיפויות הלאומי.

בהודעת הר"י נכתב: "אנו שמחים שראש הממשלה בחר למקד את עיקר תשומת הלב בתוכניתו באותם נושאים שהוגדרו על ידי הר"י כמהותיים וזקוקים לטיפול יסודי, ובהם התקינה החסרה, מחסור ברופאים, מצוקת הפריפריה ומקצועות במצוקה".

עם זאת, הר"י לא חסכה בביקורת מהממשלה בשל מספר סעיפים בתוכנית: "בכל הנוגע לתוספת המיטות ומכשירי ה-MRI, מדובר במחזור של נושאים שכבר הוצגו בתקשורת על ידי סגן השר, יעקב ליצמן ולכן אין בהם שום בשורה חדשה", צוין בהודעתה. "לגבי תוספת תקני הרופאים, מדובר בטיפה בים. יותר מכל אנו מצפים מראש הממשלה להנחות את האוצר והמעסיקים לשבת לשולחן המשא ומתן עם ההסתדרות הרפואית במטרה להגיע לפתרונות אפקטיביים להצלת מערכת הבריאות הציבורית".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום