'יש להשקיע ברפואה כמו בביטחון'

(0)
לדרג

מסקר חדש עולה כי 80% מהציבור בישראל סבורים כי המדינה אינה דואגת למערכת הבריאות הציבורית. רק 21% חושבים שתנאי האשפוז מאפשרים מתן טיפול רפואי טוב

מאת: מערכת zap doctors

עדות נוספת לחוסר שביעות הרצון מההשקעה בבריאות: מסקר שביצעה ההסתדרות הרפואית עולה כי 80% מהציבור בישראל סבורים כי המדינה אינה דואגת למערכת הבריאות הציבורית.

מטרת הסקר, שבוצע באמצעות חברת גיאו-קרטוגרפיה במסגרת סקר אומניבוס טלפוני בקרב 500 נשאלים (המהווים מדגם ארצי מייצג), היתה לבחון את עמדות ותפיסות הציבור בכל הנוגע למידה שבה המדינה דואגת לרפואה הציבורית בישראל ולמידת החשיבות הקיימת בהשקעה בתנאי הרופאים בישראל.

מנתוני הסקר עולה בבירור כי תושבי ישראל סבורים שיש להשקיע היום בבריאות באותה מידה שמשקיעים בביטחון. 32% מהציבור סבורים שהחינוך צריך לקבל את העדיפות הגבוהה ביותר היום בישראל, 24% חושבים שנושא הביטחון קודם לכל תחום אחר ושיעור זהה גורס שתחום הבריאות צריך לקבל את העדיפות הגבוהה ביותר.

רוב הציבור בישראל (כ-70%) סבור שהרופאים בישראל הם מקצועיים ומשתמשים בטכנולוגיות מהטובות בעולם, אך רק 21% חושבים שתנאי האשפוז בבתי החולים בישראל מאפשרים מתן טיפול רפואי טוב ואיכותי.

נתונים נוספים:

96% מהציבור סבור שיש לפעול למען הגדלת מספר המיטות במחלקות כדי לתת מענה רפואי טוב יותר.

96% מהציבור חושב שיש לפעול למען הגדלת מספר הרופאים במחלקות האשפוז בבתי החולים.

92% מהציבור גורס שיש לשפר את תנאי ההעסקה של הרופאים בישראל כדי שלא תהיה בריחה של רופאים לחוץ לארץ.

92% מהציבור סבור שיש לתת תמריץ לרופאים על מנת שיבחרו לעסוק בתחומים כמו טיפול נמרץ ילדים, הרדמה וכירורגיה.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י, ציין כי יש צורך בשינוי סדרי העדיפות הלאומיים, וכי על הממשלה להיות קשובה לרצון העם. לאחר שנים רבות של ייבוש והזנחת מערכת הבריאות הציבורית לתושבי ישראל נמאס, והם דורשים מערכת בריאות ציבורית איכותית ומושקעת שתאפשר להם לקבל את השירות הטוב ביותר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום