זיהום אוויר מחמיר נזקים בעור

(0)
לדרג

מחקר: חשיפה לזיהום אוויר מחמירה את הנזק בעור, שנגרם כתוצאה מחשיפה לשמש. המלצה לתושבים באזורים מזוהמים - להגביר שימוש באמצעי הגנה מפני השמש

מאת: מערכת zap doctors

ידוע היטב כי חשיפה חוזרת לקרינה אולטרה-סגולה עקב חשיפה לשמש או מיטות שיזוף עלולה להביא להתפתחות קמטים, לפגיעה בעור ואף להוביל לסרטן העור. כעת מדווחים חוקרים בכנס השנתי של ה-American Academy of Dermatology כי חשיפה לזיהום אוויר סביבתי מביאה, במקרים מסוימים, לעלייה של יותר מכפליים בנזק העורי עקב חשיפה לשמש. מתוצאות המחקר עולה כי מזג אוויר קיצוני ועישון עלולים להחמיר את הנזקים העוריים בעקבות חשיפה לקרינה אולטרה-סגולה.

במסגרת המחקר, ביקשו החוקרים לבחון אם חשיפה לזיהום וגורמים סביבתיים אחרים, דוגמת טמפרטורות קיצוניות, מביאות להחמרה נוספת עקב נזקי קרינה אולטרה-סגולה.

החוקרים הניחו תאים עוריים במגוון אזורים המדמים מצבים סביבתיים שונים, כולל קרינה אולטרה-סגולה בלבד, קרינה אולטרה-סגולה עם חשיפה לעשן סיגריות, קרינה אולטרה-סגולה עם חום המגיע ל-104 מעלות פרנהייט, קרינה אולטרה-סגולה עם טמפרטורה מתחת לנקודת הקיפאון, קרינה אולטרה-סגולה עם רוחות עזות וקרינה אולטרה-סגולה עם אוזון. לאחר מכן החוקרים מדדו כימיקאלים מרכזיים הקשורים בהזדקנות מוקדמת של העור עקב נזקי שמש.

רמות הכימיקאלים היו גבוהות יותר בתאי עור שהוצבו במיכלים שכללו גורם דחק סביבתי נוסף, מעבר לקרינה אולטרה-סגולה, בהשוואה לתאי עור שנחשפו לקרינה אולטרה-סגולה בלבד.

החוקרים ממליצים להיעזר באמצעי הגנה נוספים מפני השמש באזורים קרובים למים, שלג וחול, מאחר שהם מעידים על נזקים עקב קרני השמש שעלולים להגדיל את הסיכון לכוויות שמש. ייתכן כי תושבים באזורים מזוהמים זקוקים אף הם להגנה נוספת מפני השמש, אם כי צריך עדיין לבחון סוגיה זו.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום