תיאסר הצבת מכונות למכירת סיגריות

(0)
לדרג

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק לאיסור הצבת מכונות למכירת סיגריות. יו"ר הוועדה: נשקול להחריג מהחוק מקומות מסוימים אליהם רשאים להיכנס רק מבוגרים

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה אתמול (ב') לקריאה ראשונה את הצעת החוק לאיסור הצבת מכונות מכירת סיגריות. הצעת החוק, שיזם ח"כ אורי אריאל, נועדה להגן על הנוער מהתמכרות לטבק ומציעה לאסור כליל הצבה של מכונות לממכר סיגריות.

בפתח הדיון הבהיר ח"כ שאמה-הכהן כי ההצעה נועדה להשלים הוראה ברורה של החוק, שאוסרת על מכירת סיגריות לקטינים, בעוד שברחבי הארץ פזורות אלפי מכונות שמאפשרות לכל דורש לרכוש סיגריות. עם זאת, הוסיף כי לקראת אישור החוק לקריאה שנייה ושלישית תשקול הוועדה אפשרות להקל מעט את האיסור הגורף, ולהחריג ממנו מקומות מסוימים כמו בסיסי צבא ומועדוני בילוי אליהם יכולים להיכנס רק אנשים מעל גיל 18.

יוזם ההצעה, ח"כ אורי אריאל, אמר כי המטרה היא לאסור בכלל מכירת סיגריות במכונות, ולא רק למי שטרם מלאו לו 18. הוא הוסיף כי הוא מבין שההצעה תפגע בפרנסה של העוסקים בתחום. "נשתדל למצוא את הדרך על מנת שהפגיעה בעוסקים בתחום תהייה מזערית ומידתית", אמר ח"כ אריאל.

תעודת זהות חכמה

יו"ר הענף לאוטומטים לסיגריות באיגוד לשכות המסחר, יורם בן-דוד, אמר כי הענף פועל למעלה מ-25 שנים ומפרנס למעלה מ-1,000 בתי אב בישראל. הוא הציע מספר פתרונות אחרים למניעת מכירת סיגריות לקטינים, בהם שימוש בתעודת זהות חכמה שתזהה את גיל הרוכש או רכישת סיגריות באסימונים שימכור לרוכשים בעל המקום בו מוצבת המכונה לאחר שיוודא את גילם.

ח"כ אריאל הגיב על ההצעה להשתמש בתעודת הזהות החכמה ואמר כי לא ידוע עדיין מתי היא תיכנס לשימוש. על ההצעה למכור סיגריות באמצעות אסימונים אמרה דוברת האגודה למלחמה בסרטן, רבקה פרייליך זלצר, כי היא לא תמנע מכירה לקטינים וכי האסימונים יגיעו גם אליהם.

עו"ד אילנה מישר מהלשכה המשפטית של משרד הבריאות אמרה כי המשרד תומך בחוק ומתנגד להחרגות. לדבריה, לא צריך לתת לגיטימציה לעישון במקום עבודה למשל, שכן המטרה במקרה הזה היא להפחית עישון במקומות עבודה.

בתום הדיון אישרה הוועדה את הצעת החוק לקריאה ראשונה, אם כי ח"כ שאמה-הכהן הדגיש כי תישקל האפשרות להחריג מהחוק מקומות מסוימים. ח"כ אריאל אמר כי הוא מוכן להידברות עם הגורמים השונים במטרה להגיע להסכמות בעניין. כמו כן, החליטה הוועדה כי החוק יכנס לתוקפו החל מה-1 בינואר 2013.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום