אושר חוק מאגר תרומות מח עצם

(0)
לדרג

אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק המסדירה מאגרי בדיקות התאמה לתרומת מח עצם. הממשלה תשתתף לראשונה במימון, האוצר יקצה בשנת 2011 חמישה מיליון שקל

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ אישרה אתמול (ב') פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת עמיר פרץ, זבולון אורלב וזאב ביילסקי, להסדרת פעילות מאגרי תרומות מח עצם. לפי ההצעה, הממשלה תחויב ליטול חלק במימון פעילויות העמותות העוסקות בנושא. עד כה התקיימו העמותות בעיקר מתרומות.

יאיר זילברשטיין, רכז בריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, התחייב כי בשנת 2011 תקצה הממשלה 5 מיליון שקלים מתקציב משרד הבריאות לצורך תפעול המאגרים (הסכום יועבר תוך 8 חודשים). בשנת 2012 יוקצו 2.5 מיליון שקלים, ומשנת 2013 - יועברו סכומים על פי צרכים מקצועיים, בהסכמת משרד האוצר.

תחילת החוק: חצי שנה מיום פרסומו. עד אז יינתנו היתרים זמניים על ידי מנכ"ל משרד הבריאות.

חוק היסטורי

הצעת החוק כוללת את הסעיפים הבאים:

ניהול רישום של תורמי מח עצם וקיום מבצעי התרמה לצורך בדיקת התאמה לתרומת מח עצם - באישור מנכ"ל משרד הבריאות בלבד.

קביעת כללים ברורים להקמתו, הפעלתו וביטולו של מאגר תרומות, כמו גם חובת הסודיות הרפואית.

דגימה מאדם לא תילקח ללא קבלת הסכמתו בכתב.

מי שטרם מלאו לו 17 לא יוכל לתרום, אלא עבור קרוב משפחה בלבד. במקרים כאלה לא ייכלל הקטין במאגר הרשום של תורמים פוטנציאליים.

מנכ"ל משרד הבריאות ידווח לוועדת הבריאות של הכנסת על יישומן של הוראות חוק זה.

ד"ר ברכה זיסר, מנהלת מאגר התורמים בעמותת עזר מציון, אמרה: "זהו רגע היסטורי. מאז ההתגייסות להצלת הילדה עמית קדוש לא ביצענו מבצעי התרמה, למרות המוני בקשות מהמשפחות, כי לא היה לנו תקציב. עכשיו נוכל להמשיך ולהציל חיים".

בואו לדבר על זה בפורום פסיכואונקולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום