השמנה גורמת להפרעה בקצב הלב

(0)
לדרג

הוכח הקשר בין השמנה להופעת פרפור פרוזדורים. מחקר חדש מצא כי השמנה גורמת להישנות הפרעת קצב הלב, בשל הגדלה של העלייה השמאלית בלב

מאת: מערכת zap doctors

פרפור פרוזדורים הינה הפרעת קצב נפוצה מאוד באוכלוסייה הכללית. במאמר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של כתב העת American Journal of Cardiology מדווחים החוקרים כי השמנה הינה גורם סיכון להישנות פרפור פרוזדורים וחומרתה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידוע אודות הקשר בין השמנה ובין הופעת פרפור פרוזדורים, אך הקשר בין השמנה לבין הישנות פרפור פרוזדורים טרם נבדק.

מתוצאות המחקר עולה קשר בין מדד מסת גוף (BMI, או Body Mass Index) גבוה יותר ובין עלייה במספר ההיפוכים החשמליים. כמו כן, תועד קשר בין מדד מסת גוף ובין הסיכוי לנוכחות פרפור פרוזדורים במהלך ביקורי המעקב של החולים.

מניתוח ממצאי המחקר עולה כי גודל העלייה השמאלית הינו גורם מנבא להישנות פרפור פרוזדורים ולחומרתו. מאחר שישנה קורלציה בין מדד מסת הגוף ובין גודל העלייה השמאלית, החוקרים מעלים את האפשרות כי השמנה משפיעה על פרפור פרוזדורים בשילוב השפעתה על גודל העלייה השמאלית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי השמנה מהווה גורם סיכון להתפתחות פרפור פרוזדורים, להישנות הפרעת הקצב ולחומרתה, כאשר הדבר נובע ככל הנראה בשל הגדלת העלייה השמאלית.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - ילדים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום