מצב הילד מנבא מחלות לב בהוריו

(0)
לדרג

מקובל להניח כי מחלות של ההורה עלולות להופיע גם אצל הילד. עתה מתברר כי מחלות המתגלות אצל הילדים מובילות למניעת התקפי לב בקרב הוריהם

מאת: מערכת zap doctors

מחלות תורשתיות בקרב הורים מובילות במקרים רבים לגילוי מוקדם וטיפול מונע בקרב ילדיהם. כעת מתברר שהקשר התורשתי פועל גם בכיוון ההפוך: מחלות המתגלות אצל הילדים מובילות למניעת התקפי לב בקרב הוריהם. כך עולה ממחקר חדש שהוצג ברמב"ם.

לפני כשנה וחצי נפתחה ברמב"ם מרפאה ייעודית המטפלת בגילאי 5-18 שנים אשר נמצאים בסיכון. המרפאה פועלת בחסות מחלקת ילדים א' בראשותו של פרופ' נעים שחאדה.

מנתונים שנאספו במהלך חודשי פעילות המרפאה, התבלטה תופעה הנקראת "רוורס כולסטרול סקרינינג". חלק מהילדים הגיעו למרפאה בגלל סממנים כמו השמנת יתר וכאבים בחזה, ללא קשר להיסטוריה משפחתית של מחלות לב וכלי דם. אצל חלקם נמצאו רמות כולסטרול גבוהות, תוצאה המובילה למקור התורשתי, כלומר ההורים. מאחר שהורי הילדים לא הגיעו עם רקע של התקפי לב וכולסטרול גבוה, נבדקו גם הם ונמצאה אצלם רמת כולסטרול גבוהה בדם מבלי שידעו על כך. התופעה התגלתה בכ-10%-15% מהילדים, אחוז הנחשב גבוה יחסית לעולם.

"דרך הבדיקות שאנו מבצעים לילדים", אומר ד"ר גל נוימן, רופא במחלקת ילדים א' ומרכז פעילות המרפאה. "אנחנו מקבלים לעתים רמזים לגבי המחלות שיש להורים, ולמעשה מיידעים אותם לראשונה שהם נמצאים בסיכון".

לכתבות נוספות בנושא בריאות, רפואה מונעת ואיכות חיים, היכנסו לאתר הקריה הרפואית רמב"ם.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום