חולי COPD שיפרו תפקוד הזרוע

(0)
לדרג

ממצא: אימוני כוח אינם משפיעים על תסמיני קוצר נשימה או על איכות חייהם של חולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית, אך משפרים את יכולת הפעלת הזרועות

מאת: מערכת zap doctors

חולי מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD, או Chronic Obstructive Pulmonary Disease) סובלים לעיתים קרובות מקשיי הליכה ועלייה במדרגות. למחלה זו יש גם השפעה על הפעלת הזרועות, עם קושי בביצוע פעולות כגון נשיאת סלי קניות ומקלחת. במחקר חדש, אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Chest, נמצא כי אימוני תנגודת לזרוע אינם משפיעים על תסמיני קוצר נשימה או על איכות חייהם של חולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית.

מדגם המחקר כלל 36 משתתפים, בגיל ממוצע של 66 שנים, אשר הוקצו אקראית לקבוצת אימוני כוח או לחילופין לתוכנית דמה המבוססת על תרגילי גמישות, שלוש פעמים בשבוע למשך 6 שבועות. המדריך היה רשאי להתאים את התרגילים, כך שכל המשתתפים יוכלו להשלים את תוכנית האימונים.

החוקרים לא זיהו הבדלים בין הקבוצות בכל הנוגע לתסמיני קוצר נשימה במהלך פעילויות היומיום. עם זאת, חל שיפור בכוח הזרועות - ולדבריהם, תוכנית התרגילים אשר נבחנה במחקר זה הוכחה כבטוחה וישימה, והקלה על תפקוד הזרוע, ללא החמרת תסמיני המחלה הריאתית.

החוקרים סבורים כי לממצאים אלה חשיבות בחולים רבים, מאחר שלעיתים קרובות הם סובלים מקשיים בביצוע פעולות יומיומיות עם הזרועות, באופן המביא לפגיעה בעצמאותם.

בואו לדבר על זה בפורום פגיעות ספורט ומפרקים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום