הבעל הבריא ממלנומה בזכות אשתו

(0)
לדרג

ערנותה של אישה שהבחינה בהופעת שומה חשודה על גבו של בעלה, הצילה את חייו. השומה שזוהתה כמלנומה הוסרה כבר בשלב התחלתי שלה

מאת: מערכת zap doctors

אני פה בזכות אשתי. בעל ואישה הגיעו השבוע למרפאת השומות בביה"ח "בני ציון" בשל חשד שהתעורר אצל האישה לגבי נקודת חן על גבו של בעלה. בדיקות אימתו את החשדות והראו כי מדובר במלנומה אינסיטו, שעדיין לא חדרה, ונמצאת בשלביה ההתחלתיים.

ד"ר פאולה שטרק, מנהלת המרפאה, מסבירה: "המלנומה, היא סרטן עור קטלני. התאים הסרטניים הם אותם תאים היוצרים את הפיגמנטים שבעור. ניתן לשים לב לגידול חד בשכיחות המלנומה ב-80 השנים האחרונות, אך העלייה המשמעותית היתה ונשארה בקרב האוכלוסייה הגברית".

מודעות גבוהה בקרב נשים

מחקר שהתפרסם לפני כשנה בעיתון ARCH.DERMATOL מראה כי אחת הסיבות לכך שגברים סובלים יותר ממלנומה היא משום היותם פחות רגישים ומודעים לסוג זה של סרטן. לרוב, הופעתן של נקודות החן החשודות מאופיינת אצל הגברים בעיקר באזור הגב, לעומת נשים שאצלן הנקודות מופיעות בגפיים התחתנות.

"הטיפול החשוב ביותר במלנומה הוא כריתת הגידול הראשוני", מדגישה ד"ר שטרק. "כיום, לא קיים עדיין טיפול יעיל למלנומה גרורתית, לכן גילוי מוקדם שלה הוא בעל חשיבות מרובה לסיכויי ההחלמה. מומלץ לעבור בדיקת שומות סדירה פעם בשנה, בעיקר לאנשים בסיכון גבוה, כמו בעלי עור בהיר או בעלי שומות רבות".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום