דליפת שתן ואורגזמה מביכה

(0)
לדרג

אחד מהביטויים הלא נעימים של דליפת שתן הוא בעת אורגזמה, זאת בשל התכווצות שלפוחית השתן בעת ההגעה לשיא המיני. טיפול רפואי עשוי לפתור את הבעיה

מאת: נגוהה שפרלינג, כתבת doctors

אורגזמה אינה נחשבת אצל כל הנשים כחוויה טובה וחיובית. נשים הסובלות מבריחת שתן בעת או בסמיכות לאורגזמה מדווחות על תחושה של מבוכה ודאגה, ובשל כך אף נמנעות מקיום יחסי מין. נשים שלא רוצות להתנזר ומעוניינות לחזור לחיי מין פעילים יכולות להיעזר בסיוע רפואי לטיפול בבעייתן.

לדברי ד"ר אלכסנדר קונדריאה, מומחה לאורוגניקולוגיה וכירורגיה משקמת של רצפת האגן, "מדובר בבעיה די שכיחה אשר ניתן לפתרה בקלות יחסית. המצב נחשב לאחד הביטויים של הפרעה מוכרת ונפוצה במתן שתן".

הפרעות שתן מתבטאות בשתי דרכים עיקריות: בריחת שתן במאמץ, ושלפוחית רגיזה. "אישה הסובלת מבריחת שתן במאמץ תרגיש דליפה לא רצונית של שתן בכל פעם שתתאמץ", מסביר ד"ר קונדריאה. "הדבר קורה בעת ריצה, קפיצה, ריקוד, צחוק, שיעול, רכינה קדימה, מעבר מישיבה לעמידה ועוד. הנשים שסובלות משלפוחית רגיזה, מרגישות כל הזמן צורך לתת שתן, ונאלצות להטיל את מימיהן פעמים רבות ביום ובלילה. בנוסף לתכיפות במתן השתן, מדובר גם בדחיפות במתן שתן. כלומר, האישה לא יכולה להתאפק".

דליפת שתן ואורגזמה
דליפת שתן ואורגזמה

דליפה בעת אורגזמה

לדברי ד"ר קונדריאה, מצב בו דולף שתן בעת אורגזמה דומה לתופעות הנובעות משלפוחית רגיזה. "בעת אורגזמה יש התכווצויות של הרחם. אצל חלק מהנשים, בנוסף להתכווצויות הרחם, יש גם התכווצויות של שלפוחית השתן. התכווצויות אלה הן שגורמות לבריחה של השתן בעת האורגזמה".

בשלפוחית רגיזה ניתן לטפל באמצעות תרופות המונעות מהשלפוחית להתכווץ בצורה בלתי רצונית. תרופות אלה מחזירות את השליטה לאשה והצורך התכוף והדחוף לתת שתן נרגע. אם הטיפול התרופתי לא עוזר, ניתן לנתח. "בניתוח כזה", מסביר ד"ר קונדריאה, "נותנים תמיכה לשופכה באמצעות הצמדת סרט תת שופכתי. הניתוח יעיל ב-90% מהמקרים, הוא פשוט יחסית והסיבוכים או הסיכונים נדירים מאוד כאשר הניתוח מבוצע בידיים מיומנות".

אישה הסובלת מבריחת שתן בעת אורגזמה יכולה לפנות לבירור וטיפול רפואי ולפתור את הבעיה. כך ניתן למנוע פגיעה באיכות החיים, ביחסי המין ובמערכת היחסים עם בן הזוג.

בואו לדבר על זה עם ד"ר קונדריאה בפורום דליפת/בריחת שתן וריצפת אגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום