האם הגדלת חזה מסרטנת?

(0)
לדרג

ה-FDA: יש קשר בין משתלי שד לסרטן לימפומה. האיגוד לכירורגיה פלסטית מגיב: הקשר ביניהם קטן בהרבה מהסיכוי של נשים שלא עברו הגדלה ללקות בסרטן שד

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא : סיליקון בחזה, הגדלת חזה בהזרקה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, פרסם ביום חמישי שעבר הודעת אזהרה בדבר קשר אפשרי בין משתלי שד לבין סרטן לימפומה מסוג ALCL. למרות שמדובר בגידול נדיר למדי, ה-FDA מעריך כי לנשים עם משתלים יש סיכוי, אמנם זעיר אך גבוה יותר, לפתח את הגידול בתוך הקפסולה הסמוכה למשתל.

בתגובה להודעת ה-FDA, האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ביקש לפרסם את ההבהרות הבאות:

יש לחשוב על אפשרות של גידול זה אצל נשים שפיתחו סרומה (נוזל) חדש סביב הקפסולה, התפתחות מאוחרת של קפסולה נוקשה ומכווצת, או ממצא משושי של גוש בסמיכות למשתל.

על הנשים עם משתלים לבצע בדיקות שגרתיות כמקובל.

לדברי יו"ר האיגוד, פרופ' יהודה אולמן, "מדובר בגידול נדיר ביותר, שהסיכוי של אישה שעברה הגדלת חזה לחלות בו, קטן אלפי מונים מהסיכוי של נשים שלא עברו הגדלת חזה לחלות בסרטן השד. בשלב זה, אין כל המלצה להוציא באופן מניעתי משתלים, ואין כל מניעה להמשיך לבצע הגדלות חזה באמצעות המשתלים שיש להם אישור FDA אמריקאי".

סרטן לימפומה מסוג ALCL: קווים לדמותו

גידול זה מתגלה בשנה אצל 1 ל-500 אלף נשים לשנה. ואולם, כאשר הגידול נמצא בשד, הוא הופך לנדיר יותר ומוערך ב-3 ל-100 מיליון נשים לשנה.

בין ינואר 2007 למאי 2010 התגלו ברחבי העולם 34 נשים עם משתלים שאצלם נמצא גידול זה. וככלל, ה-FDA מודע רק ל-60 נשים עם משתלים בכל העולם, שלקו במחלה. היות ולא כל המקרים התפרסמו בספרות הרפואית, ועל השאר ידוע רק מדיווחים ארעיים, יתכן שמדובר אף במספר נמוך יותר, שכן יתכן שיש דיווח כפול על חלק מהמקרים.

לגבי 34 הנשים עם הגידול הפילוח הוא כדלקמן: חציון הגיל 51, 24 מהן עם משתלי סיליקון, 7 עם מי מלח, ולגבי 3 לא ברור איזה משתל הן נושאות. חציון משך הימצאות המשתל הוא 8 שנים. מתוך הנ"ל 11 נשים עברו שחזור שד עם משתל, 19 הגדלה, ולגבי 4 אין מידע ברור.

הגידול נמצא תמיד בקפסולה שליד המשתל ולא בשד עצמו. הנשים פנו לרופא בשל התקשות חריגה של השד, כאב, נפיחות, שינוי צורה ותחושה של גוש באזור המשתל.

עם זאת, ה-FDA מאמין עדיין שכל המשתלים שאושרו על ידו לשימוש לשם הגדלת שדיים הם בטוחים ואפקטיביים.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום