איום ברצח הוביל לשביתה בבי"ח

(0)
לדרג

הנהלת בית החולים כרמל החליטה להשבית הבוקר את העבודה, לאחר שאחות הותקפה קשות ביחידה לטיפול נמרץ לב על ידי קרוב משפחה של אחד המטופלים

מאת: מערכת zap doctors

בית החולים כרמל יושבת הבוקר (א') עד השעה 10:30 בבוקר. כך הודיעה הנהלת בית החולים בתגובה לתקיפה של שתי אחיות, על ידי קרוב של אחד החולים ביחידה לטיפול נמרץ לב. כמו כן, בשעה 10:00 תערך אסיפה של כל העובדים וההנהלה כדי לדון בהתפתחויות בעקבות התקיפה החמורה.

בבוקר יום ו' הותקפה ולריה חומצוק באלימות קשה בפנים, על ידי קרוב משפחה של אחד החולים ביחידה לטיפול נמרץ לב. "השעה היתה 9 בבוקר וישבנו על דלפק האחיות, אני והאחות סבטלנה גבאי, כדי להכין את התרופות לטיפול בחולים", מספרת האחות ולריה כשהיא שוכבת בטיפול בחדר המיון. "לפתע זיהנו כי קרוב משפחה של אחד החולים נכנס והחל מסתובב במחלקה, תוך שהוא מתנדנד כנראה משימוש בסמים או אלכוהול והחל לקלל אותנו ברוסית".

לאחר שהזעיקו האחיות את אנשי הביטחון, קרוב המשפחה התרגז והחל לתקוף באגרופים ובעט, שהיה בידו, את האחות ולריה. "פחדתי פחד מוות", מספרת ולריה. "הוא רץ לעברי, תוך שהוא צורח שהוא ירצח אותי, והחל להכות אותי באגרופים בפנים. הוא לקח עט והחל לדקור אותי בפנים".

ולריה נפלה מיד כתוצאה מעוצמת התקיפה על רצפת הטיפול נמרץ. אנשי הביטחון, שהגיעו תוך דקות בודדות, השתלטו על התוקף בן ה-40, תושב טירת הכרמל, עצרו אותו והזעיקו את המשטרה.

"היו לנו לאחרונה מספר לא קטן של אירועי אלימות קטנים, בהם טיפלנו והגשנו תלונות במשטרה", אומרת מנהלת בית החולים, ד"ר חן שפירא. "אולם הפעם נראה לנו כי נחצה קו אדום, ואנחנו לא נוכל להבליג יותר".

"אנחנו המומות מעוצמת התקיפה", אומרות האחיות ולריה וסבטלנה. "בסך הכל רצינו לעזור לבחור כמו לכל אחד שבא למחלקה. למרות שהוא לא נכנס בשעות הביקור, באנו לקראתו אבל הוא קילל ותקף אותנו פיזית בצורה קשה ביותר. זה סימן אזהרה לכל הצוות הרפואי וחייבים להגיב על התקיפה הזאת כדי שמקרים כאלו לא יחזרו".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום