מכשור חדש לילדים חולי סרטן

(0)
לדרג

בית החולים שניידר רכש בעלות של יותר ממיליון שקל שני מכשירים חדשניים, שיסייעו להצלת חייהם של ילדים חולי סרטן. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בית החולים שניידר רכש לאחרונה, בזכות תרומתה של "עמותת חיים", מכשיר פוטופרזיס חוץ גופית ומכשיר FACS, אשר זמינים לשימושם של ילדים חולים בסרטן ברחבי הארץ.

מכשיר הפוטופרזיס חוץ גופית מציל את חייהם של ילדים הסובלים מסיבוך של השתלת מח עצם, ומטפל במחלת השתל נגד המאכסן (Graft versus host disease). מחלה זו ידועה כאחד הסיבוכים האופייניים והקשים של השתלת מח עצם בילדים וגורמת לחלק משמעותי ממקרי התמותה לאחר ההשתלה. בשנים האחרונות הסתמנה שיטת טיפול חדשנית המבוססת על טיפול בתאי מערכת החיסון של החולה המושתל. שיטת טיפול זו אינה יוצרת דיכוי של מערכת החיסון, לכן תופעות הלוואי מעטות ביותר.

מכשיר ה-FACS מציל חיים, בכך שהוא מסייע לזהות את מגוון התאים המאפיינים את המחלה באופן מדויק. זיהוי שרידי מחלה הוכח כמדד פרוגנוסטי בילדים ובמבוגרים חולי סרטן. בילדים החולים בלוקמיה ובגידולים ממאירים אחרים משתמשים במדד זה להגדרת קבוצת הסיכון של החולים ולמתן הטיפול המתאים. זיהוי שרידי מחלה מותנה ביכולת להבחין בין תאים ממאירים לתאים נורמאלים. כדי לזהות את מגוון התאים המאפיינים את המחלה, יש צורך להשתמש במספר גדול של סימנים אשר מופיעים על התאים.

ד"ר יצחק יניב, מנהל המחלקה ההמטו-אונקולוגית במרכז הרפואי שניידר, מציין כי "תקציבי מערכת הבריאות לא מאפשרים את רכישת המכשור היקר ואת מימון הטיפול במסגרת הפרוטוקולים, ולכן חשובה כל כך תמיכתה של עמותת חיים".

מנכ"ל עמותת חיים, יוסי שטיינמן: "גיוס כספים לטובת רכישת ציוד מציל חיים ושיפור איכויות הטיפול בילדים המתמודדים עם המחלה הקשה הזאת היא המטרה המרכזית העומדת בפנינו. אנו מתמקדים כעת בגיוס כספים לשיטות טיפול חדשניות נוספות שיצילו חיי ילדים".

היעד הבא - מערכת פרוטוקלים ארצית

המשימה הבאה שהציבה לעצמה "עמותת חיים" היא לסייע למחלקות האונקולוגיות בכל הארץ לטפל בילדים חולי סרטן במסגרת פרוטוקולים ארציים, בדומה לארה"ב. יתרונות הטיפול נעוצים בעובדה כי מדובר במערכת שיתוף מידע בינלאומית המקלה על זיהוי וטיפול במחלת הסרטן ומשפרת את סיכויי ההחלמה של הילדים. המערכת נתונה לביקורת ויש הקפדת יתר על ביצוע בדיקות וטיפולים בהתאם לתבנית הפרוטוקול.

בואו לדבר על זה בפורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום