הפלה: אפשר גם בתרופה

(0)
לדרג

סקר חדש: ל-90% מהנשים הפונות לרופא לביצוע הפלה, לא מוצעות שתי האלטרנטיבות להליך - גרידה ותרופה. יו"ר החברה לאמצעי מניעה: "יש להגביר המודעות בדחיפות"

מאת: מערכת zap doctors

רוב הנשים בישראל לא חשופות למלוא המידע אודות דרכי ההפלה העומדות לרשותן. כך עולה מסקר חדש של החברה הישראלית לאמצעי מניעה, שערך מכון המחקר "ברנדמן".
הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של 385 נשים, מגלה כי רק ל-9% מהנשים שפנו לביצוע הפלה עד שבוע 7, הוצעו שתי האופציות הטיפוליות האפשריות היום לביצוע הפלה - הפלה תרופתית וגרידה. לכל יתר הנשאלות הוצעה רק אפשרות אחת: ל-47% הציעו רק גרידה ול-37% הפלה תרופתית בלבד.

ב-2009 נרשמו 19,570 פניות של נשים לוועדות להפסקת היריון, שיעור פניות של 10.9 ל-1,000 נשים בגיל הפריון. כמעט כל הפניות (98.5%) אושרו על ידי הוועדות.

עוד פורסם כי החלוקה בין נשים נשואות לרווקות שמבקשות להפיל היא דומה - 45% רווקות, 42.7% נשואות. יחד עם זאת, בעשור האחרון עלה חלקן של הנשים הרווקות מכלל הפונות לוועדות: מ-40.9% ב-1998 ל-45.4% ב-2008) וירד חלקן של הנשואות (מ-45.9% ל-42% בהתאמה.

העדפה להפלה בתרופה

רק 20% מהנשים שכבר עברו הפלה יודעות כי קיימת אופציה של הפלה תרופתית (המתבצעת באמצעות מיפג'ין או ציטוטק). 84% מהנשים היו בדיעבד מעדיפות לעבור אותה בדרך תרופתית, אם האופציה הזאת היתה מוצעת להן.

עוד עולה מהסקר, כי סיבות בריאותיות הן גורם משני להחלטה לביצוע הפלה. רק 20% מהנשים בוחרות לבצע הפלה בגלל בעיה בריאותית כלשהי, לעומת 68% המבצעות מסיבות אישיות.

מרבית הנשאלות (53%) הביעו תמיכה בהפלה יזומה במקרה של הריון לא רצוי, נתון העולה ל-60% במקרה שבו מתגלים מומים בעובר.

נשים רבות מבלבלות בין הפלה תרופתית וגלולת היום שאחרי. 35% אחוז מהנשים שעברו הפלה ממשיכות לטעות בין השתיים.

האינטרנט ממשיך להיות מקור מידע שימושי במקרים של צורך בייעוץ רפואי: 51% מהנשאלות יתייעצו בפורומים הרפואיים אודות נושא ההפלה. למרות זאת, 87% מהנשים אמרו שיתייעצו עם מומחה רפואי, בעיקר עם רופא הנשים.

נשים חוששות יותר מהפלה כירורגית מאשר תרופתית (85% לעומת 51%). החשש העיקרי בשני סוגי ההפלות הוא חשש מפגיעה בפוריות (72% בכירורגית לעומת 34% בתרופתית).

פרופסור דניאל זיידמן, יו"ר החברה הישראלית לאמצעי מניעה: "לצערנו, למרות שאנו חוזרים ומתריעים על כך כבר זמן רב, הנתונים מראים כי הנשים בישראל אינן מקבלות את המידע המלא והחיוני לקראת ההפלה ולא ניתנת להן ההזדמנות הנאותה לבחור באיזו דרך יבצעו אותה. ההחלטה לבצע הפלה נעשית בכובד ראש ולעיתים גם בייסורים קשים. לכן, זוהי חובה מוסרית עליונה לחשוף את הנשים למידע בצורה ברורה יותר ולתת להן את חופש הבחירה המלא באופן הביצוע. מידע זה הוא עניין בסיסי ומהותי המבטא עמידה ושמירה על זכויות החולה.

אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים, לחברי הרופאים, לחברי הוועדות והעובדות הסוציאליות: לחדד את הנהלים בכל הקשור למידע המוצג לנשים בתחום ההפלות ולדאוג כי הדברים יתבצעו בשקיפות ובבהירות".

בואו לדבר על זה בפורום הפלות - לפני ואחרי הפלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום