מדוע קוצר ראייה הופך לשכיח יותר?

(0)
לדרג

ממצא: איכות הראייה נקבעת כבר במהלך ההריון. ילדים לאמהות מעל גיל 35 בזמן הלידה, תינוקות קטנטנים ועישון אמהי בעת הריון מגדילים הסיכון לקוצר ראייה

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בשכיחות קוצר ראייה באוכלוסיה הכללית. ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Ophthalmology עולה כי הסיכויים לפתח קוצר-ראייה במהלך החיים נקבעים, לפחות באופן חלקי, בשלב מוקדם מאוד במהלך החיים.

לדברי החוקרים, ייתכן כי העלייה ברחבי העולם בשכיחות של לידה בגיל מבוגר ובצד העלייה בשיעורי ההישרדות של תינוקות קטנטנים, מסבירה, לפחות חלקית, את הסיבה לעליה בשכיחות קוצר ראייה ברחבי העולם. מממצאי המחקר עולה כי רמזים ראשונים לקוצר ראייה מופיעים מוקדם מכפי שסברו. אפילו גורמים המשחקים תפקיד במהלך ההיריון עשויים להשפיע על הסיכון לקוצר ראייה.

אמהות מעל גיל 35

במטרה לבחון את הקשר בין גורמים במהלך החיים המוקדמים ובין הסיכון למיופיה, החוקרים אספו נתונים אודות למעלה מ-2,400 משתתפים, כולל כ-1,200 נשים שפיתחו קוצר ראייה.

מהתוצאות עולה כי בקרב ילדים לאימהות שהיו בנות 35 ומעלה בזמן הלידה, נרשמה עליה של כ-50% בסיכון לקוצר ראייה . במידה והם היו תינוקות קטנטנים, הסיכון לקוצר ראייה היה מעט גבוה יותר. עישון אימהי במהלך ההיריון לווה בסיכון מוגבר להתפתחות קוצר ראייה חמור.

החוקרים מצאו כי בקרב ילדים עם ציונים גבוהים יותר במבחני קריאה בגיל שבע (עדות לכך שהקדישו יותר שעות ללימודים), הסיכון לפתח קוצר ראייה היה גבוה יותר ב-20%. בדומה, בקרב מבוגרים שלמדו באוניברסיטה ועבדו בעבודות לא-ידניות נרשמה עליה של 20-40% בסיכון לקוצר ראייה.

החוקרים מאמינים כי העלייה בשכיחות קוצר ראייה עשויה לנבוע בעיקר משינויים בגורמים סביבתיים, מאחר שלא סביר כי חלה עלייה כה משמעותית בנטייה הגנטית להתפתחות הפרעת הראייה. גורמי סיכון סביבתיים אלו עשויים להשפיע באופן ישיר על הראייה.

בואו לדבר על זה בפורומים:

פורום הסרת משקפיים ושיפור הראייה
פורום הסרת משקפיים בלייזר

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום