רוצה להיכנס להריון? תצחקי

(0)
לדרג

מחקר ישראלי חדש: ליצנים רפואיים המבקרים נשים בטיפולי פוריות, מגדילים את סיכוייהן להרות. ההסבר טמון במנגנון הצחוק שמפיג את המתח הנפשי הכרוך בהליך ההפריה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חוקרים בישראל מדווחים, במאמר חדש שפורסם בגיליון ינואר של כתב העת Fertility and Sterility, כי צחוק לאחר החזרת עוברים עשוי להעלות סיכויי הריון.

המחקר שנערך בהנחייתו של פרופ' שבח פרידלר, כלל למעלה מ-200 נשים שעברו טיפולי פוריות במרכז הרפואי אסף הרופא. רעיון שילוב הליצנים הרפואיים עלה בעקבות נתונים שהצביעו על ההשפעה הטבעית של צחוק כנוגד מתחים, הן ברמה הנפשית והן ברמה הגופנית. נשים הסובלות מהפרעות פוריות שרויות במתח גבוה, במיוחד בשלב של החזרת עוברים.

פרופ' פרידלר וחבריו מצאו כי שיעור ההריונות היה גבוה יותר בקרב נשים שזכו לביקור קצר של כ-15 דקות של ליצן רפואי מקצועי במהלך ההתאוששות לאחר החזרת עוברים (36% לעומת 20% בקבוצת הביקורת). גם לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים נוספים שונים כגון גיל, סוג הפרעת הפוריות ומספר העוברים שהוחזרו, הם מצאו כי הסיכוי להרות לאחר ביקור של ליצן רפואי הינו יותר מכפליים.

לדברי פרופ' פרידלר, ליצנות רפואית היא אחת ההתערבויות הבטוחות ביותר בתהליך ההפריה המלאכותית.

מרכזים רבים בארץ, בארצות הברית, בקנדה, אירופה ואוסטרליה משתמשים בשרותי הליצנים הרפואיים, לרוב במחלקות ילדים. הליצנות הרפואית צוברת תאוצה בשנים האחרונות. אוניברסיטת חיפה פתחה לאחרונה תוכנית לתואר בליצנות רפואית, ואילו הפקולטה לרפואה בטכניון אירחה מספר קורסי ליצנות רפואית לסטודנטים לרפואה.

בואו לדבר על זה בפורום פריון האישה והפריה חוץ גופית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום