הריונות צפופים - סיכון לאוטיזם?

(0)
לדרג

מרווח של פחות משנה בין הריון ראשון לשני מגדיל פי 3 את הסיכון לאוטיזם. ממצאים נוספים מצביעים על סיבוכים במקרים שבהם המרווח בין ההריונות היה קצר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בספרות הרפואית פורסמו מחקרים רבים, שניסו לזהות גורמי סיכון לאוטיזם בילדים. כעת מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics כי מרווח קצר בין הריונות מלווה בסיכון מוגבר לאוטיזם.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הנתונים אודות כל הילדים שנולדו בקליפורניה בשנים 1992-2002, תוך התמקדות בלידה ראשונה ושנייה. מדגם המחקר כלל למעלה מ-660 אלף שנולדו לאחר הריון שני.

לדברי החוקרים, במקרים בהם מרווח הזמן בין הריון ראשון להריון שני עמד על פחות מ-12 חודשים, נרשמה עלייה של פי שלושה בסיכון לאוטיזם, בהשוואה למקרים בהם המרווח בין שני ההריונות עמד על למעלה משלוש שנים.

החוקרים מוסיפים כי מדובר היה בקשר יורד, כך שהסיכון הגבוה ביותר תועד באלו שנולדו פחות משנה לאחר הלידה הראשונה, אך אם נולדו לאחר 12-24 חודשים הסיכון לאבחנת אוטיזם היה גבוה כמעט פי שניים, בהשוואה למקרים בהם ההריון הבא היה לאחר 3 שנים ומעלה. החוקרים מדגישים כי הקשר לא היה תלוי בלידה מוקדמת או במשקל לידה נמוך.

מחקרים אחרים בספרות הרפואית דיווחו על עלייה בסיכון לסיבוכים במקרים בהם המרווח בין ההריונות היה קצר - כולל לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך וסכיזופרניה.

החוקרים אינם יודעים להסביר מדוע יש חשיבות למרווח הזמן בין הריונות בכל הנוגע לסיכון לאוטיזם, אך להערכתם מדובר במאפיין חשוב העשוי לסייע בהבנת גורמי סיכון הפיכים לאוטיזם.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום