האם אספירין גורם לדימום?

(0)
לדרג

המינון המקובל של אספירין במניעה ראשונית הוא נמוך כדי למנוע סיכון לדימום. מחקרים מראים כי אין הבדל בסיכון לדימום בין המינון הנמוך, 75 מ"ג, לבין המינון הגבוה - 325 מ"ג

מאת: מערכת zap doctors

ההמלצה ליטול אספירין כמניעה ראשונית בחולים א-סימפטומטיים המצויים בסיכון מוגבר למחלת לב איסכמית, צריכה להישקל על בסיס פרופיל הסיכון האישי של המטופל הספציפי.

המינון המקובל הוא 75 מ"ג ליום, בעיקר עקב החשש הטבעי והמובן שמינון גבוה יותר של אספירין יעלה את הסיכון לדימומים.

הספרות המקצועית גורסת אחרת. כך, בשלושה מחקרים איכותיים שהשוו באופן ישיר את הסיכון לדימום בנטילת אספירין במינון גבוה, לעומת מינון נמוך לא נמצא קשר משמעותי בין מינון האספירין בטווחים של 75-325 מ"ג ליום ובין הסיכון לדימום.

זאת ועוד, גם מחקרים לא ישירים שבוצעו (מטה-אנליזות) על ידי ה-Antithrombotic Trialists' Collaboration לא מצאו הבדל משמעותי בסיכון לדימום משמעותי במערכת העיכול בין אספירין במינון של 75 מ"ג ליום, לאספירין במינון של 325 מ"ג.

בנוסף, במטה-אנליזה שפורסמה ב-2006 ואשר הקיפה 22 מחקרים איכותיים שעסקו בתופעות הלוואי של נטילת אספירין במינון של 75-325 מ"ג, לא נמצא הבדל בין הסיכון לדימום בנטילת אספירין במינון של 162-325 מ"ג ליום ובין נטילת אספירין במינון של 75-162 מ"ג ליום.

סיכום

אספירין מעלה סיכון לדימום בהשוואה לפלצבו, אולם מחקרים מקיפים מצביעים על כך שאין הבדל בסיכון לדימום במערכת העיכול או דימום מוחי בין נטילת אספירין במינון של 75 מ"ג למינון גבוה יותר - עד 325 מ"ג ליום.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום