עתירה לבג"ץ: להוסיף מיטות אשפוז

(0)
לדרג

הר"י עתרה לבג"ץ בבקשה להורות למדינה להוסיף 100 מיטות טיפול נמרץ באופן מיידי, ועוד מאות מיטות למחלקות פנימיות ולטיפול נמרץ במהלך השנה

מאת: מערכת zap doctors

מאבק הרופאים במצוקת האשפוז בבתי החולים עולה שלב: ההסתדרות הרפואית עתרה היום (ג') לבג"ץ נגד שר הבריאות, בנימין נתניהו, משרד הבריאות, משרד האוצר ושירותי בריאות כללית בטענה כי הימנעות המדינה מלפעול להוספת מיטות אשפוז הביאה לכך שבימים אלה נשקפת סכנה ממשית לחייהם של מאות חולים. זאת, בשל מחסור במיטות אשפוז ביחידות לטיפול נמרץ בבתי החולים ובמחלקות הפנימיות.

הר"י מבקשת מבג"ץ כי יורה להוסיף באופן דחוף ומיידי כ-100 מיטות אשפוז למחלקות טיפול נמרץ, ותוספת של מאות מיטות טיפול נמרץ תוך שנה. כמו כן, בעתירה נכתב כי בג"ץ יורה על הכנת תוכנית פעולה קונקרטית להוספת 500 מיטות אשפוז נוספות למחלקות הפנימיות, תוך שנה, באופן שייתן מענה למחסור החמור במיטות אשפוז במחלקות אלה. עוד מבקשת הר"י תוספת של אלפי מיטות אשפוז כלליות בעשור הקרוב.

רק שליש מהחולים המונשמים מאושפזים בטיפול נמרץ

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י, קרא לאמץ את תוכנית אשפוז 2015, אשר גובשה במשרד הבריאות עוד בשנת 2005, ובה נקבע כי יש להוסיף 6,463 מיטות אשפוז כללי עד שנת 2015. התוכנית אף קבעה כי עד שנת 2025 יש להוסיף למס' זה כ-2,500 מיטות נוספות. למותר לציין כי תוכנית זו לא אומצה על ידי המממשלה. "קצה נפשנו בדוחות, בוועדות ובהבטחות. אנו דורשים מהמדינה לקחת אחריות ובאופן מיידי לפתור את מצוקת האשפוז", אמר ד"ר אידלמן.

נכון לחודש ינואר 2011, רק מעט יותר משליש מהחולים הזקוקים לאשפוז במחלקות לטיפול נמרץ מוצאים בה את מקומם. היתר מאושפזים במחלקות השונות. משמעות הדבר היא שמעל ל-500 מטופלים מצויים בסיכון מוחשי לחייהם בשל המחסור במיטות במחלקות לטיפול נמרץ.

ממשלות ישראל אמנם מקימות ועדות, אך בהשוואה למדינות ה-OECD ישראל נמצאת בתחתית הטבלה ובירידה מתמדת בכל הנוגע למענה אשפוזי הולם לאוכלוסיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום