ממצא: ילדים לא מתעמלים מספיק

(0)
לדרג

משרד הבריאות האמריקאי ממליץ לילדים ולבני נוער לעסוק בפעילות גופנית במשך שעה ביום. מחקר מצא כי רק רבע מהילדים, שעוסקים בספורט, עומדים בהמלצות אלה

מאת: מערכת zap doctors

על פי ההנחיות לפעילות גופנית מטעם משרד הבריאות האמריקאי משנת 2008, ההמלצה לילדים ומתבגרים בגילאי 6-17 שנים היא לעסוק בפעילות גופנית במשך 60 דקות ביום, כאשר עיקר הפעילות המומלצת היא פעילות אירובית מתונה עד נמרצת.

מתוצאות מחקר חדש, אשר פורסמו ב-Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, עולה כי השתתפות של צעירים בפעילויות ספורט מאורגנות, כגון כדורסל, בייסבול או כדורגל, אינה מבטיחה כי יעמדו בהמלצות בנוגע לפעילות גופנית. כתוצאה מכך גדל הסיכוי כי צעירים אלה יסבלו בעתיד ממשקל עודף.

במחקר הנוכחי, תיעדו החוקרים פעילות גופנית של 200 ילדים בגילאי 7-14 שלקחו חלק ב-29 נבחרות כדורגל, כדורסל ובייסבול. הילדים ענדו במהלך הפעילות מדי-תאוצה אשר מדדו את הפעילות. בנוסף, הורי הילדים מילאו שאלונים בנוגע לפרטים דמוגרפיים ואישיים.

מהתוצאות עולה כי כ-25% מהמשתתפים אכן עסקו בפעילות גופנית 60 דקות ביום, בהתאם להמלצות.

על פי החוקרים, הילדים מבזבזים זמן בהקשבה למאמנים או בהמתנה לחילוף במקום לרוץ ולשחק. נמצא כי הילדים עסקו בפעילות מתונה עד נמרצת במשך כ-45 דקות בממוצע, ובמשך כ-45% מזמן האימון הכולל.

עדיף לשחק כדורגל

זאת ועוד, ילדים אשר שיחקו כדורגל עסקו בפעילות כ-13 דקות יותר בממוצע משחקני כדורסל ובייסבול. יתר על כן, בנים עסקו בפעילות כ-10 דקות יותר מבנות, וילדים צעירים (גילאי 7-10) עסקו בפעילות כ-7 דקות יותר מהילדים המבוגרים יותר (גילאי 11-14).

על פי ממצאי המחקר, נראה כי האימונים הנוכחיים לא תורמים באופן אופטימאלי למניעת עודף משקל באמצעות הפעילות הגופנית.

החוקרים המליצו על קווים מנחים למדיניות אשר מטרתה ניצול טוב יותר של אימוני הספורט. כחלק מהמדיניות, החוקרים הציעו שמאמנים והורים ידגישו את חשיבות ההשתתפות על פני התחרותיות, וישתמשו באמצעים שיבדקו כי הילדים מתאמנים מספיק.

בואו לדבר על זה בפורום אימון כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום