עונת השפעת: 33 אושפזו, 4 נפטרו

(0)
לדרג

על פי נתוני משרד הבריאות, בעונת השפעת הנוכחית אושפזו עד כה 33 חולים במצב קשה, מתוכם שני ילדים ושני מבוגרים נפטרו (אף אחד מהם לא חוסן כנגד שפעת)

מאת: מערכת zap doctors

מנתונים שפרסם אתמול (ג') משרד הבריאות אודות תחלואה משפעת בעונה הנוכחית עולה כי עד היום אושפזו 33 חולים במצב קשה, לפי קבוצות אוכלוסייה אלה: 8 ילדים, 24 מבוגרים (מגיל 19 עד 65) וחולה אחד מעל גיל 66 - מתוכם 20 גברים ו-13 נשים. 9 מהחולים הם ללא מחלות רקע.

מתוך 33 החולים שאושפזו ארבעה נפטרו (שני ילדים ושני מבוגרים) - אף אחד מהם לא היה מחוסן כנגד שפעת. שלושה נמצאו עם זן השפעת A/H1N1 ואחד עם זן השפעת B, (שהוא גם נדיר יותר, ולכן בכל חיסון כנגד שפעת 2 זנים מסוג A וזן אחד מסוג B).

נכון לעכשיו, עדיין מאושפזים 23 חולים בטיפול נמרץ, מתוכם 19 מונשמים.

לא מאוחר להתחסן

לא לחינם קרויה מחלת השפעת "אינפלואנזה" - היא אכן משפיעה על אורחות חיינו, בעיקר בעונת החורף. נגיף השפעת דוגר בגופנו עד ארבעה ימים לפני שהוא פורץ החוצה. מיד אחר כך מופיעים כאבי ראש, צמרמורות, שיעול, ובהמשך גם חום גבוה, נזלת וכאבי שרירים. סימניה של מחלת השפעת והתופעות הכרוכות בה אינם נעימים, אולם בדרך כלל חולפים מעצמם לאחר מספר ימים. הבעייתיות של המחלה קשורה בסיבוכים, הכוללים דלקות בריאה, בסימפונות, באוזניים, וכן סיבוכים במערכת העצבים.

חיסון כנגד שפעת מומלץ בראש ובראשונה לאוכלוסיות שנמצאות בסיכון ללקות בסיבוכי המחלה: קשישים, חולים במחלות כרוניות של מערכת הנשימה (כולל אסתמה), חולי לב, חולים במחלות כליה, חולי סוכרת, חולים עם חסר מלידה או חסר נרכש במערכת החיסון, מטופלים בסטרואידים ו/או בכימותרפיה, נשים בהריון, ואף תינוקות רכים. פרט אליהם, החיסון מומלץ גם לכלל האוכלוסייה (להוציא תינוקות בני פחות מגיל שישה חודשים).

למרות שהחיסון מומלץ בחודשים ספטמבר ואוקטובר - לפני הופעת הנגיף - גם כעת לא מאוחר להתחסן. החיסון פעיל לאחר מספר ימים או לכל המאוחר לאחר שבועיים-שלושה.

קיימים שני סוגי חיסונים: החיסון ה'רגיל' הניתן בזריקה ומכיל מרכיבים של הנגיף המומת, ומורכב משלושה זנים הנקבעים מדי שנה על ידי ארגון הבריאות העולמי. הסוג השני הוא חיסון חי מוחלש הניתן בתרסיס לאף.

משך יעילותם של החיסונים מוגבל לשנה אחת, ועל כן מומלץ לחזור על החיסון כל שנה. במהלך השנה מוערכת יעילותו בכ- 65%-85%. צריך לזכור, אפילו במקרים בהם החיסון לא מנע את ההדבקה במחלה, כי הוא מקטין את הסיכון ללקות בסיבוכי השפעת.

ישנן מרפאות ברחבי הארץ, בהן החיסון אזל, אולם קופות החולים מצטיידות בימים אלה בחיסונים חדשים, ועד אז ניתן לרוכשם באופן פרטי בבתי המרקחת.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת ומחלות חורף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום