האם הטיפול בסינוסיטיס יעיל?

(0)
לדרג

מחקר שנערך בעקבות הנחיות לטיפול בילדים עם סינוסיטיס חריפה, מצא כי לא חלה ירידה במספר הביקורים הרפואיים מסיבה זו לאחר שימוש במוקסיפן וחיסון כנגד פנאומקוק

מאת: מערכת zap doctors

דלקת של חללי האוויר בפנים (סינוסים), או בשמה הנפוץ, סינוסיטיס, היא תופעה נפוצה וגורם מרכזי לכאבי ראש. במסגרת מחקר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics, ביקשו חוקרים לבחון האם ילדים החולים בסינוסיטיס מקבלים את הטיפול ההולם.

מתוצאות המחקר עולה כי חלק גדול מהילדים המאובחנים עם סינוסיטיס חריפה מקבלים מרשמים לטיפול בתרופות אנטיביוטיות רחבות-טווח, זאת בניגוד לקווים המנחים הממליצים על מתן טיפול במוקסיפן.

החוקרים ערכו את המחקר בעקבות השימוש הנרחב במוקסיפן לאחר פרסום ההנחיות החדשות מטעם ה-AAP, American Academy of Pediatrics, הממליצות על מוקסיפן כטיפול קו ראשון בדלקת חריפה של האוזן התיכונה. מטרתם היתה לקבוע אם חלו שינויים דומים בהרגלי הטיפול בסינוסיטיס לאחר ההנחיות לטיפול במוקסיפן, ואם הפצת החיסון כנגד חיידק הפנאומקוק הובילה לירידה במספר הביקורים הרפואיים בשל סינוסיטיס.

המידע נאסף בין השנים 1998-2007. במהלך תקופה זו כ-500 ילדים מתחת לגיל 18 אובחנו עם סינוסיטיס חריפה. החוקרים תיעדו עלייה בשיעור המרשמים שניתנו לטיפול במוקסיפן במהלך תקופת המחקר, אך לא חל שינוי במספר הביקורים הרפואיים מסיבה זו.

לאור זאת, החוקרים מסכמים כי בניגוד לשינוי שחל בטיפול בדלקת חריפה של האוזן התיכונה בעקבות הנחיות ה-AAP, שיעור הפניות לרופא בשל סינוסיטיס חריפה לא ירד לאחר הפצת החיסון כנגד חיידק הפנאומוקוק. באשר לטיפול במוקסיפן, נרשמה עלייה חדה בשיעור המרשמים לטיפול במוקסיפן, בהתאם להנחיות לטיפול בסינוסיטיס.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום