חומצה פולית משפרת יכולת שכלית

(0)
לדרג

מחקר: לאימהות הנוטלות חומצה פולית יש ילדים חכמים יותר. הרמה האינטלקטואלית והכישורים המוטוריים של אותם ילדים בגילאי בית ספר נמצאו גבוהים יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתן תוספי חומצה פולית היא בין ההמלצות הנפוצות לנשים המתכננות להרות. כעת מדווחים חוקרים במגזין JAMA כי ילדים בנפאל לאימהות שנטלו תוספי ברזל וחומצה פולית במהלך ההריון היו חכמים ומאורגנים יותר, עם כישורים מוטורים עדינים טובים יותר בהשוואה לילדים לאימהות שלא קיבלו תוספים אלה.

החוקרים טוענים כי הקפדה על מתן הטיפול הטרום-לידתי המקובל עשויה להשפיע משמעותית על מאפייני ההשכלה של ילדים החיים בקהילות עניות בהן חסר ברזל נפוץ. הם מסבירים כי ברזל הוא מרכיב חיוני להתפתחות מערכת העצבים המרכזית. לפי הערכות ה-WHO, במדינות מתפתחות כל אישה שנייה סובלת מאנמיה, וכך גם כ-40% מהילדים לפני גיל בית-ספר.

השפעה קוגניטיבית

מדגם המחקר כלל קרוב ל-700 ילדים בגילאי בית ספר לאימהות שלקחו חלק במחקר קליני בו חלקן קיבלו תוספי ברזל וחומצה פולית ומרכיבי תזונה אחרים במהלך ההריון. החוקרים עקבו אחר הילדים במטרה להעריך את התוצאות הנוירו-קוגניטיביות.

מהתוצאות עולה כי למתן תוספי ברזל וחומצה פולית לפני ההריון השפעה משמעותית על הרמה האינטלקטואלית והכישורים המוטוריים של הילדים בגילאי בית ספר. לטיפול היתה השפעה על מגוון תפקודים נרחב, כולל תפקוד אינטלקטואלי, תפקוד ניהולי וכישורים מוטוריים עדינים - גורמים העשויים להשפיע על ההצלחה האקדמית של הילדים בעתיד.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום