"אל תסגרו את ביקור חולים"

(0)
לדרג

בימ"ש דחה את בקשת ארגון רופאי המדינה וההסתדרות הרפואית לצו זמני שימנע את סגירת 'ביקור חולים'. ארגון הרופאים פנה לוועדת הכספים בבקשה לדיון דחוף בנושא

מאת: מערכת zap doctors

ביהמ"ש המחוזי בירושלים דחה ביום חמישי (ה') את בקשת ארגון רופאי המדינה וההסתדרות הרפואית בישראל להוצאת צו זמני, שימנע את סגירתו של בית החולים "ביקור חולים".

ביהמ"ש קבע שאין לדון בבקשת ההסתדרות הרפואית וארגון רופאי המדינה לסעדים במסגרת תיק הפירוק הישן.

ארגון רופאי המדינה וההסתדרות הרפואית דרשו מהמדינה, בבקשתם לביהמ"ש, לממש את מחויבותה כלפי בית החולים ולכפות על הבעלים ארקדי גאידמק לעמוד בתנאי הסכם המכר.

הבקשה לבית המשפט הוגשה לאור המגעים המתקיימים לסגירת ביה"ח והעברת חלק מהעובדים לבתי החולים הדסה ושערי צדק. לדברי העותרים, צעדים אלה מתבצעים בניגוד להחלטה החד משמעית של ועדת הכספים להמשיך את הפעלת ביה"ח.

זה שנים שבית החולים נתון בקשיים עקב ניהול כושל, שהוביל להפעלתו תחת כונס נכסים ועד מכירתו לידי ארקדי גאידמק, שהתחייב להפעילו לפחות עד סוף 2012, אך נקלע אף הוא לקשיים כספיים.

כיום הגיע בית החולים לדרך ללא מוצא, כאשר מחד קובעי המדיניות מצהירים כי אסור שייסגר, ומאידך - משרדי הבריאות והאוצר אינם מאשרים העברת כספים שתאפשר לו לעמוד על רגליו.

לדברי ד"ר צאקי זיו-נר, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר הר"י, דווקא במצב הנוכחי במערכת הבריאות של מחסור במיטות ובתקנים, לא יעלה על הדעת להביא לסגירתו של בית חולים בישראל, במיוחד בית חולים הנמצא במיקום חיוני לתושבי ירושלים.

לאחר שבימ"ש דחה את בקשתם, ד"ר זיו-נר פנה לח"כ גפני, יו"ר ועדת הכספים ולסגן שר הבריאות ח"כ ליצמן בבקשה לכנס בדחיפות את ועדת הכספים כדי לדון במצבו הקשה ובעתידו של בית החולים.

במכתבו ציין ד"ר זיו-נר כי למרות ההצהרות שהושמעו בישיבת ועדת הכספים האחרונה שדנה בנושא והנחיית הוועדה למצוא דרכים לגייס כספים למען ביה"ח, לעת עתה לא נעשו ניסיונות ממשיים להציל את ביה"ח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום