כיצד בשר אדום קשור לאירוע מוחי?

(0)
לדרג

עוד סיבה להסתפק בעוף או בדג? חוקרים מצאו קשר בין צריכת בשר אדום ובשר מעובד לבין סיכון מוגבר לאירוע מוחי על רקע אוטם מוחי

מאת: מערכת zap doctors

מן המפורסמות כי לתזונה יש השפעה רבה על המצב הבריאותי. חשיבותה במניעת התפתחות מחלות לב וכלי דם ידועה היטב, וכעת במחקר חדש, אשר פורסם בגיליון דצמבר של כתב העת Stroke, מדווחים חוקרים כי צריכת בשר אדום עלולה להעלות את הסיכון לאוטם מוחי.

מדגם המחקר כלל קרוב ל-35 אלף נשים, שלא סבלו ממחלות לב וכלי דם ו/או מחלה ממארת. הנשים מילאו שאלונים בנוגע להרגלי תזונה וגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם.

במהלך מעקב של כ-10 שנים נרשמו קרוב ל-1,700 מקרי אירוע מוחי. במרבית המקרים מדובר היה באירוע מוחי על רקע אוטם מוחי (כ-1,300 מקרים). דימום תוך-מוחי (כ-150 מקרים), דימום תת-עכבישי (כ-80 מקרים) ואירוע מוחי ממקור לא ספציפי (כ-140 מקרים) היו אחראיים ליתר המקרים של אירועים מוחיים.

החוקרים מצאו קשר בין צריכת בשר אדום ובשר מעובד לבין סיכון מוגבר לאירוע מוחי על רקע אוטם, אך לא עם כלל המקרים של אירועים מוחיים. החוקרים לא מצאו סיכון מוגבר לאירועים מוחיים בעקבות צריכת עופות או בשר טרי.

החוקרים לא הופתעו לגלות כי בשר אדום ובשר מעובד מלווים בסיכון מוגבר לאוטמים מוחיים.

ההסברים האפשריים לעלייה בסיכון לאוטם מוחי בעקבות צריכת בשר אדום ובשר מעובד הם נוכחות רמות גבוהות של המוגלובין וברזל בבשר, או לחילופין רמות נתרן גבוהות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום נוירולוגיה ושבץ מוח
פורום תזונה קלינית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום