בינתיים: פיתרון זמני לביקור חולים

(0)
לדרג

סגן השר ליצמן התחייב להעביר כסף למימון תפעולו של בית החולים, לרבות משכורות העובדים, במשך החודש הקרוב. הנהלת "ביקור חולים": זו החלטה אומללה

מאת: מערכת zap doctors

בדיון לילי שנערך בלשכת סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, נידון המשבר הקשה שפוקד את בית החולים "ביקור חולים" בירושלים.

הנהלת בית החולים לא הגיעה לדיון, בהשתתפות נציגי משרד האוצר, הסתדרות העובדים והסתדרות הרופאים, בשל הודעה מאוחרת על הקדמת הפגישה.

במהלך הפגישה דחה משרד הבריאות את כוונת הנהלת "ביקור חולים" לסגור את שערי בית החולים, והדגיש כי צעד זה אינו חוקי כל עוד מנכ"ל משרד הבריאות אינו מאשר אותו.

לבסוף, סגן השר ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו החליטו למצוא פיתרון זמני, שיאפשר את המשך פעילות בית החולים.

במסגרת פיתרון זה התחייב ליצמן להעביר כסף לבית החולים למימון תפעולו, לרבות משכורות העובדים, למשך החודש הקרוב. במהלך חודש זה התחייבו העובדים להמשיך לעבוד כרגיל. משרדי הבריאות והאוצר התחייבו לפעול למציאת מתווה שיביא פתרון לביקור חולים ויתן מענה לכלל העובדים. זאת, לאחר שבוועדת הכספים בכנסת טען נציג האוצר כי בעיותיהם של העובדים הם נושא משני.

יצוין כי החלטה זו התקבלה שלא על דעת הנהלת עמותת ביקור חולים ורופאי בית החולים. "מוזר הדבר שלפגישה חשובה שעסקה בעתידו של 'ביקור חולים' לא הוזמנו לא הנהלת בית החולים ולא נציגי הרופאים", אמר ד"ר אפי הלפרין, יו"ר ועד הרופאים. "אם פקידים כלשהם במשרדי הבריאות והאוצר חושבים שהם מסוגלים לפתור את המשבר שאליו נקלע בית החולים ללא שיתופם של כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, ובמיוחד אלו שאחראים על ניהול המוסד ועל הטיפול הרפואי שמוענק בו, הם עלולים למצוא את עצמם מופתעים".

לגבי הפתרון שהוסכם בפגישה בין נציגי האוצר והבריאות לנציגי העובדים, הגיבה הנהלת ביקור חולים: "ראש אגף התקציבים הגיב בעבר כי אינו מוכן להעביר כסף. סגן שר הבריאות טען בעבר שאין לו כסף. מהיכן פתאום ישיגו סכום של יותר מ-4 מיליון ש"ח?

"לו היינו משותפים בפגישה, בוודאי שלא היינו מסכימים להחלטה אומללה זו. מדובר בסחבת שבמהלכה מקווים באוצר שהעובדים יקריבו את חלק מחבריהם תמורת מציאת דרך לפירוק בית החולים.

"ברור לכל בר דעת כי אין יכולת לשאר בתי החולים בירושלים לקלוט יותר מ-200 עובדים נוספים. משמעות הדבר תהיה השלכה של למעלה מ-400 עובדים למעגל האבטלה. משרד האוצר כבר הביע בעבר את דעתו כי בעיית העובדים היא נושא שולי. לא מובן לנו מדוע העובדים ונציגות ההסתדרות הסכימו לכך".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום