סרטן הערמונית קשור במשתנה הגיל

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: שיעורי התמותה בעקבות סרטן הערמונית היו גבוהים יותר בגברים בגילאי 70 ומעלה, בהשוואה לגברים בקבוצות גיל אחרות

מאת: מערכת zap doctors

סרטן הערמונית הוא גידול נפוץ מאוד בקרב גברים, כאשר אפשרויות הטיפול במחלה הן שונות ונעות בין טיפול המושתת בעיקרו על מעקב בלבד ועד לטיפולים כירורגיים, קרינתיים והורמונליים. בספרות הרפואית פורסמו מאמרים רבים בנוגע להתערבות המועדפת בחולים עם סרטן ערמונית.

במאמר חדש שפורסם ב-Journal of Urology, דווח כי סרטן הערמונית נוטה להיות אגרסיבי יותר בגברים בגיל מתקדם. ממצאי מחקר זה עשויים לתרום להחלטה כיצד לנהוג בחולים עם אבחנה חדשה של סרטן הערמונית.

לדברי החוקרים, חולים מבוגרים מצויים בסיכון לסרטן ערמונית אגרסיבי. בדיקות סקר וטיפול בגברים מבוגרים עשויות להביא לשיפור שיעורי ההישרדות בעקבות המחלה הממארת.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-12 אלף חולים בסרטן הערמונית, כאשר למעלה מ-30% מהם היו בני 70 ומעלה.

בקרב גברים בגיל 70 ומעלה, שכיחות מחלה מתקדמת יותר היתה גבוהה באופן מיוחד. יתרה מזאת, שיעורי התמותה בעקבות סרטן הערמונית היו גבוהים יותר בגברים בגילאי 70 ומעלה, בהשוואה לגברים בקבוצות גיל אחרות. עם זאת, החוקרים מציינים כי הזמן הממוצע שחלף בין קבלת הטיפול הראשוני עד לתמותה לא היה שונה בין קבוצות הגיל השונות.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום