אלימות - גם בפגישות רומנטיות

(0)
לדרג

ממצא ממחקר חדש מחזק הנחות קודמות: בני נוער אלימים כלפי בני גילם ובני משפחתם יהיו גם אלימים כלפי בני זוגם במהלך פגישה רומנטית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אלימות בקרב בני נוער זוכה בשנים האחרונות לעניין רב בכלי התקשורת ובספרות. מממצאי מחקר חדש אשר פורסמו בכתב העת Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine עולה כי אלימות במסגרת מפגשים רומנטיים נפוצה בקרב בני נוער הנוקטים באלימות כנגד בני גילם ובני משפחתם.

מדגם המחקר כלל כ-1,400 תלמידי תיכון, מ-22 בתי ספר בארה"ב (גיל ממוצע של כ-16 שנים). למעלה מ-18% מהם דיווחו על מעשים אלימים במהלך פגישות רומנטיות בחודש שקדם לסקר. מבין אלו, 10% דיווחו על הכאה, מכות אגרוף, בעיטות וחניקה. 17% דיווחו על דחיפה, הדיפה ומתן סטירה. למעלה מ-40% דיווחו על אלימות מילולית, קללות והעלבות.

מבין הבנים עם אחים/אחיות, 75% סיפרו גם על מעשים אלימים במהלך פגישות רומנטיות, וכן על נקיטת אלימות כלפי בני גילם, כאשר למעלה מ-50% אף דיווחו על אלימות כנגד בני משפחתם. מבין הבנות, 60% הודו במעשים אלימים במהלך פגישות רומנטיות, וכן בנקיטת אלימות כלפי בני גילם, כאשר למעלה מ-50% דיווחו על אלימות כנגד בני משפחתם.

על פי ממצאי מחקר זה, מעשים אלימים במהלך פגישות רומנטיות היא אחת מבעיות ההתנהגות הנפוצות במתבגרים, כמו גם שימוש בחומרים אסורים, נשיאת נשק, וכישלון בבית הספר. במחקר זוהתה חפיפה גם עם בעיות התנהגות אחרות.

בסקרים קודמים נמצא כי 1 מכל 10 תלמידי תיכון בארה"ב דיווח כי חווה אלימות פיזית על ידי בן/בת הזוג שלו.

לבסוף, זוהה קשר בין אלימות במהלך פגישות רומנטיות לבין שימוש באלכוהול, טבק ומריחואנה, נשיאת סכין, עבריינות, היעדרות וכישלון בבית הספר, קורבנות לאלימות על ידי בני אותו הגיל או המשפחה וחשיפה לאלימות.

ממצאי המחקר דומים למחקרים קודמים, אשר מצאו קשר דומה בין בעיות התנהגות של בני נוער לבין אלימות אצל גברים.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום